گروه صنعت‌ومعدن - معاون مدیرعامل کشتی‌سازی صدرا گفت: اینکه چرا سیاستگذاران، سفارش تولید کشتی را به‌رغم توان بالای داخلی به چینی‌ها داده‌اند، جای تعجب دارد.اگر بودجه اولیه پیش‌بینی شده برای صندوق توسعه صنایع دریایی در لایحه که حدود ۴۰میلیارد تومان بود، از محل بودجه‌های دولت تامین می‌شد و تا ۱۰سال به میزان پنج درصد فروش کارخانه‌ها و از محل اعتبارات عمومی در اختیار این صندوق قرار می‌گرفت، اجرایی شود و بدین سبب حمایت‌های اعتباری، گمرکی، بیمه‌ای و اعطای وام کم بهره صورت گیرد، کشتی‌سازی در آینده‌ای نزدیک متحول می‌شود. این مباحث همه حمایت‌ دولت را می‌طلبد. حسین محمودیان در خصوص چرایی سفارش کشتی ملکی به سازندگان چینی اظهار کرد: اینکه چرا سیاستگذاران و برنامه‌ریزان سفارشات خود را به تولیدکنندگان و صنعتگران داخل نمی‌دهند، جای سوال دارد. اما باید باور کرد که تولیدات داخلی قابلیت رقابت با مشابه خارجی به لحاظ کیفی را دارد.

وی ادامه داد: تولیدات کشتی‌سازی صدرا و دیگر تولیدکنندگان میهنی در قیاس با تولیدات دیگر کشورها از کیفیت مطلوبی برخوردار است و هیچ‌گونه ایراد و اشکالی به لحاظ کیفیتی بر تولیدات این شرکت وارد نیست.

وی متذکر شد: شاید به لحاظ زمانی تاخیر اندکی در ارائه محصول تولیدی صورت گیرد، اما از آنجا که محصولات این شرکت توسط موسسه رده‌بندی که موسسه‌ای بین‌المللی است ضمن صدور گواهینامه تایید می‌شود که به مفهوم رد هر گونه ایراد و اشکال در محصول تولیدی است.

معاون مدیرعامل کشتی‌سازی صدرا خاطرنشان کرد: کشتی‌سازی صنعتی با حاشیه سود پایین است که برای ادامه حیات خود نیاز به حمایت دولت دارد؛ چرا که در سایه این حمایت‌ها سود کم زمینه‌ساز فروش بالا و فروش بالا موجبات سود بالا را سبب می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این صنعت با مشکلات عدیده‌‌ای مواجه است، اما در صورتی که مستندات لایحه توسعه صنایع دریایی در خصوص این صنعت نیز محقق و وام‌های کم بهره‌ای که نوید آن از پیش داده شده است محقق شود بسیاری از مشکلات مرتفع و تولیدکنندگان با فراغ بال بیشتری به فعالیت‌ خود ادامه می‌دهند.

محمودیان گفت:‌ من معتقدم اگر زیرساخت‌های اجرایی لایحه توسعه صنایع دریایی فراهم شود قابلیت‌های تولیدات داخلی نمود بیشتری پیدا می‌کند که در این صورت شاید سفارش‌دهندگان کشتی به شرکت‌های چینی، تولیدات میهنی را بتوانند باور و از ادامه مراودات این‌چنینی اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشتی‌سازی صدرا امروز در جایگاهی‌ است که می‌تواند تمام سفارشات میهنی را قبول و در جهت بهینه‌سازی ناوگان دریایی کشور هم در خصوص نفت‌کش‌ها و دیگر انواع کشتی‌ها موفق ظاهر شود.