وزیر فعلی صنایع و معادن در طول فعالیت دو ساله خود به طور کامل با پیچ و خم بخش صنعت کشور آشنا شده است. سیدمهدی صادق، رییس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: وزیر صنایع و معادن در طول شش ماه گذشته تعامل خوبی با کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایجاد کرده است‌، بنابراین اطمینان دارم مجلس به «علی‌اکبر محرابیان» رای اعتماد خواهد داد. وی افزود: محرابیان در طول فعالیت دو ساله خود تلاش کرده است تا مشکلات بخش صنعت را شناسایی و برای حل آنها گام بردارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص ارزیابی عملکرد وزارت صنایع و معادن تصریح کرد: عملکرد مجموعه‌ای مانند وزارت صنایع و معادن و حتی شخصی که در راس آن قرار می‌گیرد را نمی‌توان به تنهایی مورد ارزیابی قرار داد؛ چرا که حوزه کاری این وزارتخانه با چند دستگاه اجرایی دیگر مرتبط است. وی ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت بازرگانی، وزارت کار و امور اجتماعی، بانک مرکزی و سازمان تامین اجتماعی از مجموعه‌هایی هستند که برنامه‌ها و فعالیت‌های آنان بر کار وزارت صنایع و معادن تاثیر می‌گذارد و بدون در نظر گرفتن اثرات این مجموعه‌ها، قضاوت در خصوص وزارت صنایع و معادن به بیراهه رفتن است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه اضافه کرد:هم‌اکنون واردات بی‌رویه‌ای توسط وزارت بازرگانی انجام می‌شود که صنایع را تحت‌ تاثیر قرار داده است، به عنوان مثال صنعت نساجی ایران در میان صنعت نساجی چین گم شده است‌ و این مسائل به سیاست‌های وزارت صنایع و معادن برنمی‌گردد.

وی گفت: در این راستا وزارت صنایع به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند که به‌نظر می‌رسد ادغام وزارتخانه‌ها حرکت مناسبی در این زمینه باشد، زیرا معتقدم قانونگذار و اجرا کننده باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند.