برای اولین بار در کشور، رنگ قرمز بنزین توسط یک شرکت داخلی تولید و به بازار کشور عرضه شد.محمد وهاب‌زاده، عضو انجمن صنایع نساجی ایران در گفت‌وگو با «مهر» با اعلام این خبر افزود: پژوهشگران و محققان شرکت الوان ثابت با توجه به امکانات، توانمندی‌ها و تخصص اجرایی خود، از حدود دو سال پیش اقدام به تحقیق در زمینه ساخت رنگ قرمز بنزین کرده بودند.

وی از تاییدیه کیفیت پژوهشکده نفت و پالایشگاه نفت تهران برای «رنگ قرمز بنزین» تولیدی این شرکت خبر داد و اظهار داشت: تاکنون صنعت نفت کشور برای تامین این رنگ، ناچار به واردات آن از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی بوده است.

وهاب‌زاده حداقل مصرف «رنگ قرمز بنزین» در پالایشگاه‌های کشور را سالانه بیش از ۵۰ تن اعلام و تصریح کرد: «رنگ قرمز بنزین» تولید داخلی به قیمت یک دوم نمونه وارداتی آن و با همان کیفیت عرضه می‌شود.

مدیرعامل الوان ثابت در ادامه از توانایی این شرکت برای تبدیل برخی اقلام صنایع پتروشیمی‌مانند بنزن و نفتالین به فرآورده‌های با ارزش افزوده بالاتر خبر داد .

وی بیان کرد: حتی متولیان انرژی برای اثبات ادعای ما، کارشناسان صنعت نفت و انرژی را برای بازدید و ارزیابی توانمندی‌های این مجموعه اعزام نکردند.