المبادله امارات یکی از شرکت‌های متقاضی خرید گاز از ایران است که پیش‌بینی می‌شود در صورت نهایی شدن مذاکرات، روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز به این شرکت تحویل داده شود. به گزارش مهر، در حالی مقامات کرسنت امارات قصد به داوری کشاندن پرونده خرید گاز از ایران به مجامع بین‌المللی را دارند که هم‌اکنون مذاکرات وزارت نفت با ۳ شرکت اماراتی برای صادرات گاز در حال انجام است و به نظر می‌رسد تفاهم‌نامه اولیه با یکی از این شرکت‌ها به زودی امضا شود.

با مذاکرات اولیه صورت گرفته مسوولان وزارت نفت با شرکت المبادله امارات، قرار است در صورت نهایی شدن قرارداد به مدت ۲۵ سال این حجم از گاز طبیعی از طریق خط لوله زیردریایی تحویل آنها شود.

از سوی دیگر، در صورتی که این قرارداد امضا شود، طرف ایرانی موظف است حدود ۳ سال پس از امضای قرارداد، حجم گاز توافق شده را به طرف اماراتی تحویل دهد. این در حالی است که مذاکرات وزارت نفت با یک شرکت دیگر اماراتی برای صادرات گاز به منطقه راس الخیمه امارات در حال انجام است.

مذاکرات با این شرکت اماراتی هم‌اکنون در جریان بوده که تاکنون روی حجم گاز تحویلی دو طرف به توافق نهایی دست نیافته‌اند، اما به نظر می‌رسد در صورت توافق نهایی روزانه بین ۶ تا ۲۰میلیون مترمکعب گاز طبیعی نیز تحویل این شرکت شود.