بر اساس مصوبات شورای‌عالی استاندارد، مبلمان اداری، اتصالات جوشی گازرسانی، لوله پلی‌اتیلن دوجداره برای مصارف فاضلاب شهری، هگزان، اسید فسفریک، تراکتور و ماشین‌های کشاورزی و گاورنرهای فشار برای وسایل گازسوز مشمول استاندارد اجباری شدند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بر اساس مصوبات شورای‌عالی استاندارد، مبلمان اداری، اتصالات جوشی گازرسانی، لوله پلی‌اتیلن دوجداره برای مصارف فاضلاب شهری، هگزان مورد مصرف در کارخانه‌های روغن‌کشی، اسید فسفریک قابل‌مصرف در صنایع غذایی، تراکتور و ماشین‌های کشاورزی و گاورنرهای فشار برای وسایل گازسوز مشمول استاندارد اجباری شدند.

بر اساس این مصوبات و به پیشنهاد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و به استناد بند (۵) ماده (۲۰) قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد، اجرای استاندارد گاورنرهای فشار برای وسایل گازسوز برای فشار ورودی تا (۲۰۰) میلی‌بار، استاندارد اسید فسفریک قابل‌مصرف در صنایع غذایی و استاندارد هگزان مورد مصرف در کارخانه‌های روغن‌کشی اجباری شد.

همچنین اجرای استاندارد لوله پلی‌اتیلن دوجداره برای مصارف فاضلاب شهری به این ترتیب اجباری شد که الزامات عمومی و مشخصات عملکردی لوله اتصالات پلی‌اتیلن دو جداره با دیواره ساختمند مورد استفاده در شبکه‌های ثقلی جمع‌آوری و انتقال فاضلاب و زهکشی مدفون شده در زیر خاک و لوله و اتصالات با سطح داخلی صاف و طرح -A و ویژگی‌های آن و لوله و اتصالات با سطح داخلی صاف و لایه خارجی ساختمند طرح -B و ویژگی‌های آن اجباری شد.

با تصویب شورای‌عالی استاندارد، اجرای استاندارد اتصالات جوشی گازرسانی نیز اجباری شد. اجرای استاندارد مبلمان اداری و صندلی نیز با شماره (۹۶۹۹) با عنوان استاندارد ملی مبلمان اداری ـ صندلی‌ها ـ الزامات ایمنی، دوام و روش‌های آزمون و با عنوان استاندارد ملی صندلی‌های گردان ـ مقررات ابعاد، اجباری شده است.

اجرای استاندارد تراکتورها، ماشین‌های کشاورزی و جنگلداری و تجهیزات موتوری باغداری و چمن و نصب علائم ایمنی و تصاویر هشداردهنده بر روی آنها و با عنوان ماشین‌های کشاورزی - تراکتورها، ماشین‌های جنگلداری و کشاورزی، تجهیزات موتوری باغداری و چمن - علائم ایمنی و تصاویر هشداردهنده - اصولی کلی اجباری شد.