مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح برنامه‌های وزارت نفت برای جمع‌آوری بخارها بنزین در جایگاه‌های سوخت، اعلام کرد تا سال ۱۳۹۰ روزانه حدود ۳۰۰‌هزار لیتر بخار بنزین در جایگاه‌ها بازیافت می‌شود. فرید عامری در گفت‌وگو با مهر در تشریح جزئیات طرح جمع‌آوری بخارها بنزین در جایگاه‌های سوخت، ناوگان نفت‌کش‌های جاده‌پیما و انبارهای ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی، اظهار کرد: طرح جمع‌آوری بخارها و سپس بازیافت آنها تحت‌عنوان طرح «کهاب» در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح همزمان در ۳ بخش جایگاه‌های سوخت، انبارهای ذخیره‌سازی و ناوگان نفت‌کش‌های جاده‌پیما در حال انجام است، تصریح کرد: تاکنون این طرح در بیش از ۲۵۰ جایگاه بنزین اجرایی شده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: اجرای طرح کهاب در جایگاه‌های سوخت هم‌اکنون ۵‌درصد از برنامه تنظیم شده جلوتر است. عامری در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اجرای این طرح زیست محیطی در سطح ناوگان نفت‌کش‌های جاده‌پیما، بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم اجرای این طرح در نفت‌کش‌ها تا پایان سال‌جاری به پایان برسد.

وی با بیان اینکه همچنین برای اجرای طرح کهاب در انبارهای ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی از ۳ نوع تکنولوژی جدید استفاده خواهیم کرد، یادآور شد: بر اساس برنامه تدوین شده تا سال ۱۳۹۰ این طرح به طور کامل در بخش مورد اشاره راه‌اندازی خواهد شد.