ایسنا- آذربایجان از یک ماه گذشته حقوق گمرکی واردات کاشی و سرامیک از ایران را به ازای هر ۴۰ تن، ۱۵۰ دلار افزایش داده است. بهروز پورسلیمان، صادرکننده کاشی گفت: حدود شش سال پیش تعرفه واردات کاشی و سرامیک به آذربایجان به ازای هر ۸۰ تن ۸۰۰ دلار بود که در طول سال‌های اخیر هر سال دو بار تعرفه واردات را افزایش می‌دادند.

وی ادامه داد: اما مشکل اینجاست با توجه به آن‌که ترکیه و روسیه نیز از رقبای ما در صادرات کاشی و سرامیک به آذربایجان هستند، در گذشته هر بار که آذربایجان تعرفه واردات را افزایش می‌داد، این افزایش تعرفه را برای هر سه کشور ترکیه، روسیه و ایران اعمال می‌کرد، اما افزایش تعرفه اخیر فقط شامل ایران شده است.

او با بیان این‌که در حال حاضر تعرفه واردات کاشی و سرامیک ایرانی به آذربایجان به ازای هر۴۰ تن به ۱۰‌هزار و ۵۰۰ دلار رسیده، در حالی که تعرفه واردات از کشورهای ترکیه و روسیه کمتر از این مقدار است، تصریح کرد: مشخص نیست که دلیل این مساله چیست و چرا کشور آذربایجان تنها تعرفه واردات از ایران را افزایش داده است؛ در حالی که تعرفه واردات از ترکیه و روسیه افزایش نیافته است که البته این مساله بارها در جلسات اتاق بازرگانی مطرح شده که نتیجه نداده است.