شانا- مدیر نظارت بر تولید نفت‌وگاز شرکت ملی نفت از علاقه‌مندی شرکت نفت ونزوئلا برای سرمایه‌گذاری در توسعه چهار میدان نفت‌وگاز ایران خبر داد. بهمن سروشی با اشاره به سفر هفته گذشته هیات ونزوئلایی به ایران و مذاکرات انجام شده با این کشور گفت: در جلسه‌ای که این هیات با شرکت نفت مناطق مرکزی ایران داشتند، پنج میدان نفتی و ۷ میدان گازی برای توسعه به آنها پیشنهاد شد و معرفی اجمالی از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی انجام گرفت.

وی افزود: در جلسه‌ای که پس از معرفی اولیه میدان‌های نفت‌وگاز برگزار شد، طرف ونزوئلایی تمایل خود را برای توسعه دو میدان نفتی ویزنهار وکوه کاکی و دو میدان گازی موند و گردان اعلام کرد و به پرسش‌های مشخص آنان در زمینه ساختارهای زمین‌شناسی این میدان‌ها پاسخ داده شد.

سروشی تصریح کرد: هم‌اکنون هیات ونزوئلایی برای بررسی دقیق‌تر بلوک‌های عنوان شده به کشور خود بازگشته‌اند. مدیر نظارت بر تولید نفت‌وگاز شرکت ملی نفت ایران، ‌همچنین با اشاره به تفاهمنامه همکاری در حوزه انرژی که پیش از این به امضای وزیران نفت دو کشور رسیده بود، یادآور شد: هیات ونزوئلایی در سفر خود به ایران درباره مشارکت در توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی که در تفاهمنامه همکاری دو کشور به آن اشاره شده بود، جلسه‌ای را با شرکت پتروپارس داشتند.

وی افزود: شرکت پتروپارس در این جلسه پیشنهاد کرد که ونزوئلا ۲۰‌درصد سهام مشارکت در طرح توسعه فاز ۱۲ را خریداری کند و اعلام کرد که این شرکت برای افزایش سهم ونزوئلا در طرح توسعه این فاز نیز آمادگی دارد.