مدیر عامل شرکت پتروپارس از مذاکره با شرکت های مختلف خارجی برای تامین مالی حداقل ۲۰‌درصد از اعتبار مورد نیاز توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی و نهایی شدن این مذاکرات تا پایان سال جاری میلادی (اواسط دی ماه) خبر داد. غلامرضا منوچهری در گفت‌و‌گو با شانا، تصریح کرد: در این خصوص با شرکت های او.ام.وی اتریش، ادیسون ایتالیا، گروه هندوجا و شرکت او.ان.جی.سی هند مذاکرات متعددی صورت گرفته و اخیرا نیز با یک شرکت چینی- آنگولایی وارد مذاکره شده ایم. وی با بیان این که ۶۰‌درصد از تامین مالی این پروژه را شرکت نیکو و ۲۰‌درصد را یک شرکت آفریقایی بر عهده دارد، اظهار داشت: با تحقق تامین مالی ۲۰‌درصد باقی مانده تا پایان سال جاری میلادی، امیدواریم مشکلی در بخش تامین مالی توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی نداشته باشیم.مدیر عامل شرکت پتروپارس تصریح کرد: تاکنون در اجرای این پروژه ۸۰۰‌میلیون دلار از سوی شرکت نیکو و ۱۱۰‌میلیون دلار نیز از سوی شرکت شریک خارجی آفریقایی تامین اعتبار شده است. منوچهری اظهار داشت: همچنین بر اساس موافقت ریاست جمهوری و توافق بین شرکت نیکو و بانک مرکزی، در حال عقد قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار، برای تامین مالی بخش دیگری از توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی هستیم.

وی هزینه برآورد شده اجرای توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی را در مجموع ۵/۷میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: بیش از ۵/۴‌میلیارد دلار از این اعتبار از سوی شرکت نیکو تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروپارس، همچنین به بودجه فاز ۱۲ پارس جنوبی در پایان سال جاری میلادی (اواسط دی ماه) اشاره و تصریح کرد: تا پایان سال جاری میلادی باید یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار اعتبار به اجرای این پروژه تخصیص یابد، اما به دلیل بالا بودن میزان اعتبار یاد شده و مشکل بودن تامین آن، پیش‌بینی می‌شود در زمان یاد شده ۹۰۰‌میلیون دلار اعتبار تامین شود که تا‌کنون حدود ۴۰۰‌میلیون دلار آن تامین و هزینه شده است.