سیف‌ا... جشن‌ساز تاکید کرد: در صورت تامین منافع جمهوری اسلامی ایران و توافق دو طرف در مورد بندهای قرارداد، صادرات گاز ایران به امارات اجرا خواهد شد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با «شانا»،‌ اظهار داشت: قرارداد کرسنت از سال ۲۰۰۱ میلادی مورد بحث شرکت ملی نفت ایران و شرکت کرسنت بوده و ایران بارها اعلام کرده که شرکت کرسنت به برخی از تعهدهای خود در این قرارداد عمل نکرده است. جشن‌ساز در باره انتشار بیانیه‌ای از سوی شرکت اماراتی کرسنت مبنی‌بر پیگیری مطالبات خود در داوری بین‌المللی گفت: کرسنت طی نامه‌ای به شرکت ملی نفت ایران قصد خود را برای ارجاع اختلاف‌های قراردادی به داوری اعلام کرده و از شرکت نفت خواسته است به موارد مطرح شده در آن نامه طی چهار ماه آینده پاسخ دهد. وی اظهار داشت: برای رسیدگی به اختلاف‌های احتمالی تاکنون مرجع داوری تشکیل نشده و موضوع در دست بررسی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: این شرکت همواره از انجام مذاکره با شرکت کرسنت استقبال کرده و آماده گسترش همکاری با همه کشورها بر اساس منافع کشور است.جشن‌ساز اجرایی شدن قرارداد کرسنت را مستلزم توافق دو طرف در باره برخی مسائل دانست و گفت: به منظور صادرات گاز ایران به امارات چند موضوع از جمله «قیمت قرارداد و تعهدهای شرکت کرسنت پیش از اجرایی شدن قرارداد» وجود دارد که باید دو طرف در باره آنها به توافق برسند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکیدبر اینکه شرکت کرسنت به برخی تعهدهای خود در قرارداد عمل نکرده است، افزود:‌ قیمت کنونی قرارداد کرسنت مورد تایید شرکت ملی نفت ایران نیست؛‌ در همین حال پیش از توافق در باره قیمت قرارداد،‌ باید دو طرف در باره «ارائه ضمانت نامه معتبر و تغییر نقطه تحویل گاز» به توافق برسند.

جشن‌ساز در همین حال از به کارگیری گاز میدان سلمان در مصارف داخلی در صورت اجرایی نشدن قراداد کرسنت خبر داد و گفت: احداث خط لوله انتقال گاز سیری - عسلویه پیشرفت بسیار مطلوبی داشته و ردیف نخست بخش گازی طرح توسعه میدان سلمان اواخر مرداد تا اوایل شهریورماه راه‌اندازی و گاز آن به جزیره سیری ارسال و از آنجا برای انتقال به خط لوله سراسری به عسلویه منتقل می‌شود.