قسمت سوم بسته حمایتی رونمایی می‌شود

ابعاد طرح تحول در بسته حمایتی دیده شده است

گروه صنعت و معدن- محبوبه فکوری: معاونان وزیر صنایع و معادن از رونمایی از بخش سوم بسته حمایت از تولید در آینده ای نزدیک خبر داده و گفتند که مباحث مرتبط با بخش دوم بسته حمایت از تولید که در کارگروه ویژه دولت به تصویب رسیده است، ظرف روزهای آتی ابلاغ خواهد شد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که بخش سوم بسته حمایت از تولید دولت دارای ۷ بند باشد.

به گفته معاونان این وزارتخانه، اصلاح نظام گمرکی، اصلاح قوانین مرتبط با حوزه کار، اصلاح قوانین در حوزه امور اجتماعی، نظام مالیاتی، ساماندهی هرچه بیشتر تسهیلات بانکی، حق بیمه کارفرما و واردات مواد اولیه در بسته سوم حمایت از تولید مطرح خواهد شد.

حسن شیخ نیا در این رابطه به خبرنگار دنیای اقتصاد می‌گوید: کارگروه حمایت از تولید در حال بررسی موارد مرتبط با بخش سوم بسته حمایت از تولید است.

معاون وزیر صنایع و معادن می‌افزاید: کارگروه حمایت از تولید، برنامه‌های متعددی در جریان دارد که تا به حال بخشی از آن اعلام شده است. وی می‌افزاید: مباحث و مشکلات موجود در سیستم بانکی، نظام گمرکی، اصلاح قوانین مرتبط با کار و امور اجتماعی که نیاز بخش تولید است در دستور کار این کارگروه برای تدوین بسته سوم قرار دارد.

وی تصریح می‌کند: این موضوعات به تناوب و متناسب با نیازی که در حوزه صنایع و معادن است، در این بسته‌ها گنجانده می‌شود.

شیخ نیا می‌گوید: تمام مباحثی که در طرح تحول اقتصادی دولت و در حوزه صنعت ومعدن اعلام شده است، به تناوب در کارگروه حمایت از تولید به تصویب می‌رسد.

وی اظهار می‌کند: قطعا اصلاح قوانین گمرکی، نظام مالیاتی و قوانین کار نیازهای بخش تولید و صنعت و معدن کشور است که در دستور کار کارگروه قرار دارد. به گفته معاون وزیر صنایع و معادن، به همین نسبت نیازهای دیگری که بخش خصوصی، صنعتگران و معدنکاران دارند در این کارگروه مطرح و در صورت ضرورت، به تصویب خواهد رسید. شیخ نیا تاکید کرد که مصوبات کارگروه حمایت از تولید صرفا به دو یا سه مطلب خلاصه نمی‌شود، بلکه تمام مسائلی که در حوزه سیاستگذاری و شرح وظایفی که در دولت و در بخش صنعت ومعدن مطرح است، در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اما نکته مهم در این رابطه گفته‌های محمد مسعود سمیعی‌نژاد، معاون دیگر وزیر صنایع و معادن است که خبر از نگارش بسته سوم حمایت از تولید در کارگروه ویژه می‌دهد.

وی به خبرنگار دنیای اقتصاد از ابلاغ بسته دوم حمایت از تولید طی روزهای آتی خبر می‌دهد و می‌گوید: بسته حمایت از تولید قسمت سومی هم خواهد داشت که باید اجازه داد که کار کارشناسی مرتبط با بندهای آن در ابتدا صورت گیرد و سپس ابلاغ شود. معاون وزیر صنایع و معادن می‌افزاید: بسته دوم حمایت از تولید تصویب شده و همین روزها از سوی دولت ابلاغ می‌شود.

وی اظهار می‌دارد که بسته سوم حمایت از تولید نیز در حال نگارش است که شامل مواردی است که صنعتگران از دولت درخواست کرده‌اند.به گفته سمیعی نژاد، کارگروه حمایت از تولید دولت در حال انجام کار کارشناسی بر روی آنها است و اگر به نفع صنعت باشد قطعا بر روی آن تصمیم گیری می‌شود. وی اظهار داشت: درخواست‌های صنعتگران مرتبط با بحث تسهیلات بانکی، تامین و واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید و تامین اجتماعی، حق بیمه کارفرما در شرایطی است که مشکلاتی برای واحدهای صنعتی بروز کرده است، می‌باشد. به گفته سمیعی نژاد، مفاد این بسته‌های حمایتی قطعا در راستای افزایش تولید و رفع موانع آن است.