مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در ۵‌سال آینده در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس به ۵‌میلیارد دلار خواهد رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بهمن عیاررضایی گفت: در پنج سال آینده پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس جذب می‌شود. مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در تشریح وضعیت فعلی این منطقه گفت: در حال حاضر طرح‌های فولاد هرمزگان، آلومینیوم هرمزآل و فولاد جنوب با مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی و هندی در حال اجرا است.

وی افزود: همچنین برای اجرای چند طرح دیگر صنایع معدنی با مشارکت دیگر کشورها موافقت‌نامه امضا شده است.

عیاررضایی اعلام کرد: ایجاد سه کارخانه فولاد با ظرفیت ۲/۳‌میلیون تن و ظرفیت‌سازی برای تولید ۳۰۰‌هزار تن آلومینیوم از جمله برنامه‌های میان‌مدت منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های بزرگ صنایع معدنی در این منطقه ویژه، تعداد زیادی از پیمانکاران داخلی فعال شده‌اند، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های بلندمدت از جمله ایجاد ظرفیت ۱۰‌میلیون تن فولاد و ۵۰۰‌هزار تن آلومینیوم، منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به قطب آلومینیوم و قطب فولاد کشور تبدیل خواهد شد.