ایسنا- مذاکرات تولیدکنندگان سنگ آهن و فولاد برای تعیین قیمت‌های جدید سنگ آهن به زودی آغاز خواهد شد. امیرحسین اکبری، مدیرعامل شرکت سنگ آهن گل گهر، با بیان این مطلب افزود: تاکنون معاملات سنگ آهن به صورت علی‌الحساب با قیمت‌های سال گذشته انجام می‌شد که پس از تعیین قیمت جدید، تفاوت قیمت معاملات گذشته نیز محاسبه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های پرسنلی و جاری، پیشنهاد تولیدکنندگان برای قیمت سال جاری ۱۰‌درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته است.

او در خصوص قیمت‌های جدید حمل و نقل ریلی سنگ آهن گفت: قیمت‌های جدید هنوز نهایی نشده و در حال مذاکره هستیم؛ با این حال قیمت‌های جدید کمتر از قیمت سال گذشته خواهد بود.

وی همچنین در خصوص قیمت‌های صادراتی سنگ آهن خاطرنشان کرد: قیمت سنگ آهن صادراتی تغییر چندانی نکرده و در حد یک تا دو دلار افزایش یافته است. البته هزینه‌ حمل و نقل دریایی مواد معدنی نیز اخیرا افزایش قابل توجهی داشته است.

افزایش شدید قیمت جهانی سنگ آهن در سال گذشته و به تبع آن افزایش قیمت‌های داخلی، تعیین نرخ سنگ آهن داخلی به موضوعی چالش ‌برانگیز بین تولیدکنندگان سنگ ‌آهن و همچنین فولادسازان تبدیل شده بود، زیرا برخلاف نظر سنگ‌آهنی‌ها، فولادسازان خواستار افزایش نیافتن قیمت سنگ‌آهن بودند که در نهایت با مداخله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی قائله خاتمه یافت.

فروردین امسال‌ نیز محمود نوریان، مدیرعامل شرکت چادرملو اظهار کرده بود که قیمت‌های جدید سنگ آهن تا پایان خرداد امسال با توجه به شرایط بازار و قیمت فولاد در محیطی دوستانه با فولادسازان تعیین خواهد شد.