6هزار تراکتور زیر سقف آسمان خاک می‌خورد

۶۲ میلیارد تومان طلب تراکتورسازی را نمی‌دهند

نماینده تبریز خواستار نهضت فروش تراکتور شد. نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به مشکلات مجتمع تراکتورسازی تبریز، خواستار ایجاد نهضت فروش تراکتور شد.

علیرضا منادی در جمع متولیان بخش کشاورزی و شرکت تراکتورسازی ایران افزود: شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی می‌توانند نقشی محوری در ایجاد نهضت فروش تراکتور ایفا کرده و در فزونی گرفتن سرعت توسعه کشاورزی کشور سهیم باشند.

به گزارش مهر، وی تراکتورسازی تبریز را مایه افتخار برای کشور دانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بخش قابل توجهی از عزت و اقتدار خود در کشورهای مختلف به ویژه در آمریکای لاتین را مدیون شرکت تراکتورسازی تبریز است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: به طور طبیعی جایگاه این صنعت باید در حد اعتباری باشد که برای ایران اسلامی در جهان ایجاد می‌کند.

منادی اظهار داشت: مسائل تراکتورسازی ایران اهمیت همگانی دارد، زیرا این شرکت متعلق به همه ایران است و هرگونه حرکت اساسی در راستای حمایت از این واحد عظیم اقتصادی و تولیدی از قبیل اعمال تعرفه ۳۰درصدی برای واردات تراکتور توفیقی برای کلیت صنعت و کشاورزی کشور است. منادی افزود: اجرای برنامه‌های مربوط به مکانیزاسیون موجبات افزایش بهره‌وری، بهبود کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی و رفاه کشاورزان را فراهم می‌سازد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: با توجه به وجود یکصد میلیون هکتار زمین زیر کشت در کشور و نیاز به ۴۵میلیون اسب بخار انرژی برای زیر پوشش قرار دادن این مقدار زمین حتی در خوشبینانه‌ترین حالت نیز برنامه مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور با تامین حداقل ۲۰۰هزار دستگاه تراکتور جدید تحقق خواهد یافت.

این نماینده مجلس افزود: دولت اگر بدهی ۵۵میلیارد تومانی و وزارت جهاد کشاورزی بدهی هفت میلیارد تومانی خود را به تراکتورسازی پرداخت کند، حرکت اساسی در راستای رفع مشکل نقدینگی این واحد بزرگ صنعتی برداشته خواهد شد. منادی تصریح کرد: مشکل دیگر تراکتورسازی ایران وجود تعداد شش هزار دستگاه تراکتور در محوطه این شرکت به علت عدم فروش است. وی افزود: مشکل اساسی دیگر شرکت تراکتورسازی ایران این است که با وجود خصوصی شدن، هنوز با آن به صورت یک واحد دولتی رفتار می‌شود و باید اذعان کرد ایجاد هرگونه محدودیت نامتعارف برای صنعت تراکتورسازی کشور مشکل‌ساز خواهد شد.