در حال حاضر برنامه‌ای برای ارائه سی.ان.جی با کارت هوشمند سوخت نداریم، ولی در نظر داریم که یک کارت مشترک هوشمند سوخت را به عنوان کارت انرژی در آینده در سامانه هوشمند سوخت برای حامل‌های انرژی ایجاد کنیم. عبدالرضا امینی، مشاور معاون وزیر و مدیر سامانه هوشمند سوخت در گفت‌وگو با «ایسنا»، خاطرنشان کرد: در گذشته بحث‌های کارشناسی این موضوع در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور مطرح بوده است.

به گفته وی اگر کارت انرژی فعال شود، می‌توان از آن برای جایگاه‌های ال.پی.جی نیز استفاده کرد. در حال حاضر ال.پی.جی با کارت هوشمند سوخت ارائه نمی‌شود. البته انجام این کار برای ۲۲ جایگاه ال.پی.جی موجود در کشور شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد، ولی اگر جایگاه‌های سی.ان.جی نیز به آن اضافه شود، استفاده از کارت‌ هوشمند سوخت انرژی برای آنها مقرون به صرفه و منطقی‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال تجهیز جایگاه‌های ال.پی.جی به سامانه هوشمند سوخت هستیم که در حال حاضر یک جایگاه در جلال آل احمد در تهران به این سیستم تجهیز شده، اما هنوز آن را با کارت فعال نکرده‌ایم.

او با اشاره به اعمال سهمیه‌های جدید برای تاکسی‌هایی که از سوخت ال.پی.جی نیز استفاده می‌کنند، گفت: طبق مصوبه‌ای که از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور دریافت شده، برای تاکسی‌هایی که از سوخت ال.پی.جی استفاه می‌کنند، سهمیه مشابه خودروهای سی.ان.جی سوز (دوگانه سوز) لحاظ می‌شود که در صورت فعال شدن کلیه جایگاه‌های ال.پی.جی و اعمال کارت سوخت آنها، مصرف ال.پی.جی تاکسی‌ها بر حسب محاسبات فنی و معادل‌سازی مصرف آنها با بنزین از سهمیه سوخت تاکسی‌ها بر حسب این‌که بنزین یا ال.پی.جی مصرف کنند، کسر می‌شود که در آن صورت سوخت آنها بر حسب مصرف ماهانه غیر دوگانه سوز (تک سوختی) تعیین و اعمال می‌شود.

او همچنین با اشاره به اعمال سهمیه‌های تابستانی که قرار است از تیرماه لحاظ شود، گفت: با توجه به مصوبه ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور برای خودروهای شخصی ماهانه ۱۰۰ لیتر، دقیقا مشابه سهمیه‌ بهار و سایر خودروهای عمومی و تاکسی‌ و وانت‌ و موتور سیکلت بدون هیچ گونه تغییر اعمال می‌شود.