اولین واحد تولید پتاس در کشور در خرداد‌ماه سال‌جاری در منطقه خور بیابانک اصفهان افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، اضافه کرد: با افتتاح این کارخانه از درصد عظیمی از واردات پتاس بی‌نیاز شده و بخشی از مصارف صنعت کودسازی کشور تامین خواهد شد.

وی با بیان این‌که در سال‌جاری طرح‌های مختلفی افتتاح خواهد شد، ادامه داد: مرداد‌ماه نیز طرح کک‌سازی زرند با ظرفیت ۴۰۰‌هزار تن با سیستم نوین، برای اولین‌بار در کشور افتتاح شده و از واردات کک بی‌نیاز خواهیم شد. سعدمحمدی تصریح کرد: با افتتاح این کارخانه ماده مورد‌نیاز ذوب‌آهن، فولاد‌مبارکه و فولاد خوزستان و بقیه مراکز تامین شده و در آینده با افزایش ظرفیت سلول‌ها، ۴۰۰‌هزار تن دیگر نیز به ظرفیت تولید کک اضافه خواهد شد. مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی گفت: طرح زغال‌سنگ طبس راه‌اندازی شده و سال جاری به تولید انبوه خواهد رسید؛ ضمن این‌که طرح زغال‌سنگ همکار نیز با ظرفیت ۱۷۰‌هزار تن در تیرماه جاری افتتاح خواهد شد.

۲ معدن جدید

وی تصریح کرد: میزان اکتشافات معادن سنگ‌آهن، در مناطق مختلف گسترش‌یافته و در ‌آینده شاهد افزایش ذخایر کشور خواهیم بود. سعدمحمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اکتشافات جدید در دست انجام، ‌حداقل دو معدن سنگ‌آهن جدید در سال‌جاری گشایش یابد. وی درباره برنامه‌های تولیدات معدنی این شرکت‌ در سال‌جاری گفت: در سال‌جاری با افزایش چشمگیری به ۲۴‌میلیون تن خواهد رسید.