میزان حقوق دولتی معادن در سال جاری ثابت می‌ماند و افزایش نخواهد یافت. محمد مسعود سمیعی‌نژاد، معاون معدنی و صنایع معدنی وزیر صنایع و معادن، در گفت‌وگو با ایسنا اضافه کرد: معادن در صورت رسیدن به سودآوری توسعه خواهند یافت، بنابراین به دنبال تقویت و افزایش سوددهی در معادن کشور هستیم.

وی با اشاره به سال نوآوری تصریح کرد: براساس دستور وزیر صنایع و معادن، بازنگری قانون معادن در راستای حل مشکلات سرمایه‌گذاری و توسعه بخش معدن، در اولویت برنامه‌های معاونت معدنی وزارت صنایع و معادن در سال جاری قرار دارد.

از سوی دیگر، ارائه وام‌های یارانه‌ای خرید و بازسازی ماشین‌آلات معدنی در راستای توسعه و افزایش میزان بهره‌وری معادن کشور برنامه‌ریزی شده است.

معاون وزیر صنایع و معادن گفت: براساس دستور وزیر صنایع و معادن، موضوع ممنوعیت واردات برخی ماشین آلات معدنی در حال بررسی و حل شدن است.

سال گذشته این بحث که ماشین‌آلات معدنی باید دارای استاندارد یورو ۲ باشند، مطرح شده و ورود برخی ماشین‌آلات معدنی ممنوع شد.

سمیعی‌نژاد تاکید کرد: در تلاشیم تا بحث تفکیک بین ماشین‌آلات معدنی با خودروهای شهری را مطرح کرده و ممنوعیت واردات آنها را لغو کنیم.