رییس کانون عالی کارفرمایان کشور از برگزاری جلسه سالانه سازمان بین‌المللی کارفرمایان (ILO) در ۹ تا ۲۶ خرداد ماه امسال خبر داد.

ابوالفضل احمدخانلو، رییس کانون عالی کارفرمایان کشور، در گفت‌وگو با «ایسنا» در مورد اجلاس سالانه سازمان بین‌المللی کار اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته اجلاس سازمان بین‌المللی کار از ۹ تا ۲۶ خرداد ماه برگزار می‌شود که کانون عالی کارفرمایان، برای شرکت در آن در حال برنامه‌ریزی و مکتوب کردن نظرات خود به سازمان ILO است. وی ادامه داد: سازمان بین‌المللی کار، سازمانی سه جانبه و یکی از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل متحد است که هر ساله چند روزی در ژنو جلسات بی‌طرفانه‌ای را برگزار می‌کند.

احمدخانلو اضافه کرد: بعد از برگزاری جلسات این سازمان، دولت‌ها مکلف به نظارت بر مصوبات ILO می‌شوند.

وی در ادامه در مورد مزد تعیین شده برای سال جاری کارگران گفت: هر ساله شورای‌عالی کار جلساتی را برای تعیین مزد کارگران در سال آینده برگزار می‌کند که امسال نیز توافق کرده‌اند که برای سال ۸۷ مزد کارگران با افزایش ۲۰درصدی به ۲۱۹هزار و ۶۰۰تومان افزایش یابد که البته این مقدار، حداقل مزد است و باید در کنار آن‌ مزایای دیگری مانند بن و عیدی را نیز در نظر گرفت.

رییس کانون عالی کارفرمایان کشور تصریح کرد: از آنجایی که یک‌هزار و ۳۰۰ انجمن عضو این کانون هستند، بنابراین پس از بررسی وضعیت، نمایندگان این انجمن‌های کارفرمایی، نظرات خود را اعلام کرده‌اند.