بیش از پنج میلیارد یورو فرصت سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های نفتی و گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس ضیغمی با بیان این مطلب در رابطه با میزان تولید میادین جدید نفتی گفت: پروژه توسعه میادین نفتی شاخه، فاز دو دهلران، فاز دو دانان، فاز دو سرکان/ماله کوه، ریگ، شوروم، دودرو، ویزنهار، کوه کاکی، آبان و چنگوله با هزینه یک میلیارد و ۲۳۰میلیون دلار به مرز تولید ۲۰۴هزار بشکه در روز خواهد رسید. مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، از برداشت روزانه ۸۲میلیون متر مکعب گاز از میادین دی/سپید زاخور، عسلویه، کوه مند، نمک کنگان، زیره، گردان، سرخون (رازک)، نمک غربی و فاز سه تنگ بیجار خبر داد و بیان داشت: این میادین به تدریج تا سال ۱۳۹۰ و با هزینه سه میلیارد و ۵۹۵میلیون دلار به بهره‌برداری خواهند رسید.

مهندس ضیغمی همچنین در رابطه با پروژه‌های لرزه‌نگاری و ذخیره‌سازی گاز اظهار داشت: ۹ پروژه لرزه‌نگاری با هزینه ای بالغ بر ۱۵۴میلیون دلار و حدود دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع لرزه‌نگاری سه بعدی و حدود دو هزار کیلومتر مربع لرزه‌نگاری دو بعدی در این شرکت انجام گرفته است. همچنین طرح‌های ذخیره‌سازی گاز در میادین سراجه قم و میدان شوریجه خانگیران نیز از طرح‌های عمده این شرکت می‌باشد.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در حال حاضر تولیدکننده ۶۴درصد گاز مورد نیاز کشور جهت مصارف شهری، صنعتی و صادرات گاز بوده که تا پایان سال ۱۳۹۵ تولید نفت آن به ۵۰۰هزار بشکه در روز، تولید گاز به ۳۹۰میلیون متر مکعب در روز و تولید میعانات گازی آن معادل ۱۲۰هزار بشکه در روز خواهد رسید.