مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین از تولید بالغ بر ۴۵‌هزار تن انواع مقاطع و قطعات فولادی در این مجتمع در سال ۸۶ خبر داد.

شاه‌حسینی مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین درباره آخرین تحولات رخ‌داده در این مجتمع بزرگ صنعتی گفت: این میزان فروش مجتمع که شامل انواع مقاطع و قطعات فولادی است ارزشی معادل ۴۰۶‌میلیارد ریال داشته است. به گزارش روابط‌عمومی این شرکت وی درباره فروش صادراتی مجتمع صنعتی اسفراین گفت: مجتمع صنعتی اسفراین در زمینه صادرات فعالیت قابل توجهی دارد تا جایی که ارزش صادرات این مجتمع در پایان سال ۸۶ به ۲۲‌میلیون دلار رسید. به گفته شاه‌حسینی، با گذشت ۲‌سال از راه‌اندازی واحدهای ذوب و شمش‌ریزی و پرس سنگین، مجتمع صنعتی اسفراین محصولات خود را به کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، اسلواکی، بلژیک، هلند، ترکیه و هندوستان صادر کرد. وی درباره توانمندی‌های تولیدی این مجتمع گفت: تولید انواع قطعات محوری با اشکال و مقاطع مختلف چهارگوش، شش‌گوش، هفت‌گوش، گرد، تخت و اشکال ترکیبی و محورهای پله‌ای از جمله محصولات این شرکت است.

به گفته این عضو هیات‌‌مدیره مجتمع صنعتی اسفراین، این مجتمع دارای ظرفیت‌های اسمی تولید سالانه ۸۱‌هزار تن از انواع محصولات است که در صورت راه‌اندازی کامل این مجتمع و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه، بسیاری از نیازهای کشور به قطعات سنگین صنعتی که هم‌اکنون از خارج کشور تامین می‌شوند، برطرف خواهد شد.

مجتمع صنعتی اسفراین، به عنوان بزرگترین تولید‌کننده قطعات و مقاطع فولادی آهنگری شده در ایران به‌ویژه فولادهای آلیاژی، در شمال شرق کشور است و هم‌اکنون بیش از ۷۰۰‌نفر در این مجتمع به‌طور مستقیم و ۱۳۰۰‌نفر به‌طور غیرمستقیم مشغول به کار هستند.