مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت گفت: برمبنای آمار و محاسبات کنونی، کشور در سال گذشته از محل فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی حدود ۸/۷۸‌میلیارد دلار کسب درآمد کرده است. حجت‌ا... غنیمی‌فرد با اشاره به درآمد نفتی کشور در سال گذشته اظهار داشت: از محل فروش فرآورده‌های نفتی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز حدود ۸/۸‌میلیارد دلار ارز نصیب کشور شده که با احتساب ۷۰‌میلیارد دلار فروش نفت خام، در مجموع حدود ۸/۷۸‌میلیارد دلار درآمد نفتی کشور از این دو محل محاسبه می‌شود.

به گزارش فارس، در سال ۸۵ مجموع درآمدهای نفتی کشور از محل فروش نفت خام و فرآورده نفتی، ۶۰‌میلیارد دلار بوده است. کل درآمد کشور از محل صادرات نفت خام در سال ۸۵ حدود ۱۵/۵۱‌میلیارد دلار بوده است. بر این اساس، مجموع درآمدهای ناشی از فروش و صادرات نفت خام و فرآورده در سال ۸۵ حدود ۶۰‌میلیارد دلار می‌شود.

اطلاع از نشست هند و پاکستان نداریم

این مقام وزارت نفت در خبر دیگری اعلام کرد: هیچ اطلاع رسمی از برگزاری نشست دو جانبه کشورهای هند و پاکستان در خصوص پروژه خط لوله صلح نداریم.

نماینده ویژه وزیر نفت در پروژه خط لوله صلح، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون هیچ صحبت و مذاکره رسمی مبنی بر تشکیل نشست دو جانبه برای مذاکره در خصوص صادرات گاز ایران به هند و پاکستان با ما نشده است.

درحالی اظهار بی‌اطلاعی طرف ایرانی از تشکیل هرگونه نشستی در رابطه با خط لوله صلح اظهار می‌شود که برخی رسانه‌های داخلی از آغاز دور جدید مذاکرات سه جانبه خط لوله صلح پس از یکسال توقف مذاکرات در سطح سه کشور ایران، هند و پاکستان در هفته آینده (۲۱ آوریل) خبر داده‌اند. به گفته وی ‌گروه‌های کارشناس فنی دو کشور در روزهای ۱۶ تا ۱۸ آوریل ( ۲۸ تا ۳۰ فروردین) در اسلام آباد با یکدیگر دیدار می‌کنند تا نتایج این دیدار در نشست وزیران در روز ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) مورد مذاکره قرار گیرد. از سوی دیگر مقامات ایرانی با استناد به اظهارات غلامحسین نوذری، وزیر نفت مبنی بر این‌که از نظر ایران، فقط زمانی مذاکرات پروژه خطوط لوله صلح تمام شده تلقی می‌شود که به صورت سه جانبه باشد، استناد می‌کنند.