معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صنایع و معادن از پرداخت تسهیلات جدید به کارآفرینان برای توسعه بیشتر این بخش خبر داد.

محمدمسعود سمیعی‌نژاد در حاشیه بازدید از معدن طلا و کارخانه سیمان تربت حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: وام‌های جدید در سه بخش به جوان‌های تحصیلکرده برای اکتشافات معدنی، بازسازی ماشین‌آلات معدنی و فرآوری محصولات معدنی پرداخت می‌شود که دو مورد آن جدید است. وی افزود: این وام‌ها بر اساس تفاهم امضا شده با بانک صنعت و معدن با کارمزد سه درصد به کارآفرینان پرداخت می‌شود و بقیه سود آن را دولت پرداخت می‌کند.

معاون وزیر صنایع گفت: این تسهیلات سقف ندارد و به هر میزان که نیاز باشد، به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی که برای سرکشی از پیشرفت برخی طرح‌های سفر نخست رییس جمهوری به تربت حیدریه سفر کرد، اظهار داشت: سفرهای استانی دولت باعث شناسایی بیشتر توانمندی‌های مناطق مختلف در بخش صنعت و معدن شده است. معاون وزیر صنایع و معادن توضیح داد: بیشتر معادن غنی کشور در مناطق محروم قرار دارد و توجه دولت باعث محروم‌زدایی و توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته شده است. سمیعی‌نژاد افزود: ۳۰درصد رشد اقتصادی کشور وابسته به معدن و صنایع معدنی است؛ لذا توجه به استان‌های محروم حتی بر مناطق توسعه یافته نیز تاثیر مثبت داشته و دارد.

معاون وزیر صنایع و معادن با ذکر چند مثال گفت: اکتشافات قطعی معادن در سال ۸۶ نسبت به سال قبل از آن ۲۸/۲درصد و صادرات این بخش طی همین مدت ۲۲درصد رشد داشت.