تولید 5/1میلیون تن گوشت مرغ در سال 87

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران از تولید ۵/۱میلیون تن گوشت مرغ در سال۸۷ خبر داد و گفت: مرغداران باید طبق قیمت اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به برنامه تولید و عرضه مرغ در بازار اقدام کنند. حسین مقدم‌نیا، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در گفت‌وگو با مهر از وزارت جهاد کشاورزی خواستار تعیین سیاست کلی سال ۸۷ در خصوص تولید مرغ و حمایت از تشکل‌های مرغداران در سال‌جاری شد و گفت: با توجه به نوسانات قیمت نهاده‌های تولید، انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریعتر نسبت به اعلام سیاست‌های خود مبنی بر اعمال حمایت‌ها و ارائه برنامه‌ای مشخص در رابطه با این کالای مورد نیاز مردم اقدام کند.

وی افزود: چگونگی نظم دادن به تولید با هدف جلوگیری از نوسان قیمت‌ها در ماههایی که با پیک مصرف روبه‌رو هستیم باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریع‌تر به مرغداران اعلام شود تا آنان طبق برنامه‌های ارائه شده، فعالیت خود را آغاز کنند.

مقدم‌نیا تاکید کرد: برای تولید ۵/۱میلیون تن معادل یک‌میلیارد و ۵۰۰هزار کیلوگرم گوشت مرغ در سال‌جاری علاوه بر ارائه برنامه‌ای منسجم و منطقی، به تامین به موقع نهاده‌ها نیازمند هستیم.

وی تصریح کرد: بررسی میانگین قیمت مرغ در یازده ماه ابتدای سال گذشته نوسان قیمت‌ها را نشان نمی‌دهد و تولیدات براساس قیمت مصوب طرح ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ وارد بازار شده ضمن اینکه در برخی از ماه‌ها مرغداران به دلیل بالاتر بودن میزان تولید از میزان تقاضا، پایین تراز نرخ مصوب طرح ساماندهی تولیدات را عرضه کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران افزود: در اسفند سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا در بازار شب عید، ذخیره گوشت مرغ توسط خانوارها و نیز افزایش قیمت نهاده‌ها قیمت مرغ زنده از کیلویی ۱۱۵۰تومان به ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰تومان در این مقطع افزایش یافت.