قرارداد ۲۱۵‌میلیون یورویی پروژه دریایی شامل لوله‌گذاری،‌ ساخت و نصب سکو در نیجریه بین ایران و آن کشور به امضا رسیده است.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطان‌پور، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی، با بیان این مطلب گفت: همچنین در مناقصه سرمایه‌گذاری مشترک دریایی آکتائوقزاقستان شرکت کرده‌ایم. وی افزود: احتمال حضور شرکت تاسیسات دریایی در پروژه قزاقستان بسیار جدی است که در این خصوص شرکت نیکو اجرای این پروژه بزرگ را پشتیبانی خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور در مناقصه پروژه یک‌میلیارد دلاری جایگزین لوله‌های قبلی (PRP۲) در هند خاطرنشان کرد: نتیجه‌ این مناقصه تا حدود سه ماه آینده نهایی خواهد شد که این پروژه یک‌بار تجدید مناقصه شده است.

به گفته‌ او، شرکت تاسیسات دریایی با حضور شریک در مناقصه MHN هند نیز حضور پیدا کرده است که این پروژه سه‌میلیارد دلاری شامل بازسازی سکوی دریایی می‌شود که در سال گذشته به دلیل برخورد با کشتی آتش گرفت و از بین رفت.

سطان‌پور درخصوص عملیات در حال انجام در فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی توضیح داد: در حال حاضر کل لوله‌های مورد نیاز تهیه و پوشش‌گذاری شده که لوله‌گذاری در اوایل جولای (اواسط تیر) آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که کار ساخت دو جکت از مجموع چهار جکت آغاز شده است، یادآوری کرد: هم‌اکنون مهندسی خطوط لوله تمام شده و مهندسی سکوها حدود ۴۵‌درصد پیشرفت دارد. تا پایان امسال نیز عملیات ساخت جکت‌ها کامل خواهد شد، ولی درخصوص سکوها هنوز ساخت آغاز نشده است. اگرچه تاکنون بخشی از مصالح خریداری شده و منتظر هستیم تا مشخصات تجهیزات مورد نیاز اعلام و پس از کار اجرایی آغاز شود.

سلطان‌پور با اشاره به حضور این شرکت در مناقصه توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی افزود: همچنین در مناقصه تامین دکل‌های حفاری میادین رسالت و رشادت شرکت کرده‌ایم. البته شرکت تاسیسات دریایی در مناقصه اکتشاف و توسعه بلوک‌ها نهایی نشده فردوسی و تابان نیز حضور دارد.