امسال 24 طرح سیمانی افتتاح می‌شود

گروه صنعت و معدن- وزیر صنایع و معادن، مسعود سمیعی‌نژاد را به عنوان رییس ستاد ویژه راه‌اندازی طرح‌ها و رفع موانع تولید سیمان منصوب کرد، تا در پایان سال ۲۴ طرح سیمان به بهره‌برداری برسد. علی‌اکبر محرابیان با صدور حکمی در این باره تاکید کرد: معاون معدنی وزارتخانه باید ترتیبی اتخاذ کند که در هر ماه دو طرح سیمانی افتتاح شود. وزیر صنایع و معادن در نظر دارد با تشکیل چنین ستاد ویژه‌ای ۲۴ طرح سیمانی را تا پایان سال وارد مدار تولید کند. این در حالی است که سال گذشته ۱۲ طرح تولید سیمان به مرحله بهره‌برداری رسیده بود.

محرابیان سیاست‌های وزارت صنایع و معادن را برای نیل به این هدف شامل تشکیل کارگروه‌های ویژه به منظور بررسی چگونگی تامین منابع مالی‌، تامین سوخت، تجهیز ناوگان حمل و نقل‌، تقویت زیرساخت‌های صادرات‌، شناسایی امکانات صدور خدمات فنی و مهندسی و نظارتی در صنعت سیمان به سایر کشورها متناسب با سیاست‌های دولت‌، به ثمر نشاندن طرح‌ها در قالب برنامه زمان‌بندی مشخص‌، تهیه و تدوین طرح جامع سیمان در افق ۱۴۰۴ با استفاده از نظرات متولیان مرتبط برشمرد.

وزیر صنایع و معادن تصریح کرد : این ستاد موظف است علاوه بر موارد کلی فوق‌، میزان ظرفیت تولید سیمان را تا پایان خرداد ۸۷ به ۵۵میلیون تن و تا پایان سال ۸۷ به ۶۴میلیون تن برساند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی‌، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان‌، نمایندگان تام‌الاختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی و نفت‌، مجری طرح سیمان هر منطقه و نماینده بخش‌خصوصی اعضای ستاد ویژه راه‌اندازی طرح‌ها و رفع موانع تولید سیمان هستند.

نظام ممیزی برای مدیران

وزیر صنایع و معادن همچنین در نخستین جلسه شورای معاونان و مدیران وزارت صنایع و معادن با اعلام مهمترین برنامه‌ها و رویکردهای حوزه صنعت ‌و معدن در سال ۸۷ تاکید کرد: امسال سالی مهم‌، جدی‌، پرتلاش و ماندگار برای این حوزه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن‌، علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه در سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌ها و پروژه‌های ویژه و ماندگاری در حوزه صنعت و معدن به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: سال ۸۷ سال فوق‌العاده پرکاری خواهد بود و نظام مناسبی برای ممیزی مدیران براساس عملکرد آنها و همچنین کنترل پروژه‌ها طراحی شده است. وی خاطرنشان کرد: اعتقاد به توازن در حرکت است و اگر کسی نتواند همراه دیگران حرکت کند خود به خود از ادامه مسیر بازخواهد ماند.

۶ برنامه اصلی

وزیر صنایع و معادن با اعلام مهم‌ترین برنامه‌های سال ۸۷ گفت: کنترل تولید کشور با استفاده از نرم‌افزار تهیه شده به صورت آنلاین‌، افتتاح طرح‌های ویژه سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌، ‌اجرای طرح آمایش صنعتی کشور‌، تکمیل طرح‌های نیمه تمام‌، اصلاح قانون معادن و اجرای طرح‌های بخشی مانند تولید مسکن صنعتی از اهم برنامه‌های سال ۸۷ در حوزه صنعت ‌و معدن است.

طرح تولید مسکن صنعتی نخستین‌بار در تبصره ۶ بودجه سال ۸۶ آمده بود، اما در طول سال گذشته مجالی برای اجرای این طرح فراهم نشد؛ چرا که سازندگان مسکن اعتقاد داشتند استفاده از تکنولوژی روز برای ساخت مسکن صنعتی، به افزایش قیمت و در نتیجه رکود فروش این نوع خانه‌ها می‌انجامد. سازندگان می‌گویند تنها در صورتی که دولت ضمانت خریدار ارائه دهد، به چنین تکنولوژی روی می‌آورند.