میزان تولید کنسانتره زغال‌سنگ در واحدهای تحت پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ۱۱ ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه ۸۶ در مجموع به ۹۵۹‌هزار و ۴۸۳ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳‌درصد افزایش داشت. میزان استخراج زغال‌سنگ نیز در این مدت با یک‌درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل به یک‌میلیون و ۸۱۵‌هزار و ۲۸۷ تن رسید.

به گزارش هفته‌نامه «معدن و توسعه»، در مدت یاد شده شرکت زغال‌سنگ کرمان ۵۶۶‌هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید کرد و میزان استخراج آن نیز برابر با ۹۷۱‌هزار تن بود. میزان تولید کنسانتره و استخراج زغال‌سنگ در شرکت البرز شرقی نیز به ترتیب برابر با ۲۹۶‌هزار و ۴۶۳ تن و ۶۲۳‌هزار و ۵۵۱ تن بود.

همچنین شرکت البرز مرکزی نیز ۸۳‌هزار تن تولید و ۱۲۹‌هزار تن استخراج داشت.

این گزارش حاکی است: میزان تولید و استخراج زغال‌سنگ در شرکت طبس نیز در مدت مذکور به‌ترتیب برابر با ۱۳‌هزار تن و ۸۴‌هزار تن بود. در ضمن در واحد البرز غربی نیز ۷‌هزار و ۲۲۱ تن زغال‌سنگ استخراج شده است. در یک ماهه بهمن ۸۶ مجموع تولید کنسانتره زغال‌سنگ در واحدهای یاد شده به ۸۵‌هزار تن رسید که نسبت به ماه مشابه پارسال از رشد ۴‌درصدی برخوردار شد. همچنین میزان استخراج در ماه مذکور با ۱۱‌درصد افزایش نسبت به بهمن‌ماه سال قبل به ۱۶۷‌هزار تن رسید.

گزارش مدیریت توسعه و راهبری سیستم‌های ایمیدرو حاکی است، میزان فروش زغال‌سنگ در ۱۱ ماهه سال ۸۶ توسط واحدهای زغال‌سنگ کرمان، البرز شرقی و البرز مرکزی در مجموع برابر با ۸۶۳‌هزار تن به ارزش یک‌تریلیون و ۱۵۴‌میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۵ و ۲۳‌درصد افزایش نشان داد. در مدت یاد شده میزان فروش شرکت زغال‌سنگ کرمان ۵۱۷ تن به ارزش ۶۸۰‌میلیارد ریال، البرز شرقی ۲۶۹‌هزار تن به ارزش ۳۶۰‌میلیارد ریال و البرز مرکزی ۷۷‌هزار تن به ارزش ۱۱۴‌میلیارد ریال بود.

میزان فروش واحدهای مذکور در یک ماهه بهمن ۸۶ نیز در مجموع برابر با ۵۷‌هزار تن به ارزش ۸۴‌میلیارد ریال بود.