سندیکای صنعت برق ایران روز سه‌شنبه (۲۱ اسفند) با برگزاری مراسمی در سالن فرهنگی- ورزشی طرشت (برق آلستوم) از چند تن از وزرای نیروی پس از انقلاب و تعدادی از پیشکسوتان صنعت برق با حضور محمد پارسا، رییس هیات‌مدیره و حمیدرضا صالحی، دبیر سندیکای صنعت برق تجلیل کرد. در این مراسم از دکتر غفوری فرد،‌ مهندس مقدم،‌ مهندس بانکی، مهندس ناصح، مهندس نیلچیان و... تقدیر شد. البته این مراسم قرار بود میزبان دکتر نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی ایران مهندس زنگنه، وزیر نیروی سابق و مهندس فتاح، وزیر نیرو هم باشد که این افراد در این مراسم حضور به هم نرساندند. این مراسم با یک ساعت تاخیر در ساعت هفت و نیم شب و با سخنرانی محمدپارسا، رییس هیات‌مدیره سندیکا آغاز شد. وی با بیان این مطلب که بخش عمده صادرات مربوط به صنعت برق است، گفت: با افزایش حمایت از تولید داخلی صنعت برق و خرید انبوه از تولیدکنندگان در دوران تحریم، دیگر نیازی به واردات از کشورهای دیگر نخواهیم داشت. وی با تاکید بر اینکه فرهنگ استفاده از تولیدات ایرانی باید تبدیل به ارزش شود، اذعان داشت: سندیکا آمادگی خود را برای حمایت از تولید اعلام کرده و از هیچ‌گونه کمکی در جهت افزایش تولید و ایجاد تولید موازی با درخواست دریغ نمی‌کند. پارسا با بیان این مطلب که در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله به تشکل‌های بخش‌خصوصی اهمیت زیادی داده شده، گفت: برنامه آینده سندیکا حضور در مباحث کلان صنعت برق، کمک به سیاست‌های دولت در خصوصی‌سازی، خرید سهم شرکت‌های قابل واگذاری و... است. وی در خصوص مطالبات سندیکای صنعت برق و پیمانکاران از وزارت نیرو تصریح کرد: با تصویب شدن پرداخت ۱۰۰۰میلیارد تومان از محل تبصره ۱۱ به وزارت نیرو و مذاکره دوباره واگذاری سهام نیروگاه‌ها به سندیکا امیدواریم که بدهی‌های وزارت نیرو به سندیکا تسویه شود. لازم به ذکر است که پرویز فتاح، وزیر نیرو در نشست مطبوعاتی چند روز قبل اعلام کرد: وزارت نیرو امیدوار است که تا ۲۹اسفند مبلغ ۱۰۰۰میلیارد تومان از محل تبصره ۱۱ به این وزارتخانه پرداخت شود تا به وسیله آن بدهی خود را به پیمانکاران صنعت برق به نحو چشم‌گیری کاهش دهند.

در ادامه این مراسم حمیدرضا صالحی، دبیر سندیکا به توضیح اهم فعالیت‌های سندیکا طی سال‌های ۸۵ و ۸۶ پرداخت و گفت: تلاش برای کاهش تلفات و اختصاص بودجه ۱۷۹میلیارد تومان به بخش‌خصوصی اولین بار در کشور توسط سندیکای برق صورت گرفت.

وی متوسط تلفات برق کشور را ۲۸درصد اعلام کرد و گفت: اگر بتوانیم ۲۰درصد تلفات را کاهش دهیم، سالانه مبلغ ۱۱میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهد شد.