وزیر صنایع و معادن از افزایش تولید محصولات صنعتی و معدنی در سال آینده خبر داد.

علی‌اکبر محرابیان گفت: با توجه به افزایش تقاضای خرید، قیمت خودرو مقداری افزایش یافته که تمام تلاش ما این است که با افزایش تولید، قیمت آن را کنترل کنیم. به گزارش مهر، وی در حاشیه جلسه دیروز هیات‌دولت در مورد قیمت خودروها در سال آینده، گفت: نرخ خودرو درطول ۵‌، ۶ سال گذشته تقریبا ثابت بوده است و با وجود افزایش شدید برخی مواد اولیه در دنیا تلاش کردیم که نرخ خودرو را ثابت نگه داریم.

وزیر صنایع و معادن افزود: در روزهای اخیر با توجه به افزایش تقاضای خرید، ممکن است قیمت یک مقدار افزایش یافته باشد که تمام تلاش ما این بوده که با افزایش تولید قیمت را کنترل نماییم.

وی در مورد برنامه‌های سال آینده وزارت صنایع و معادن اظهار داشت: طرح‌های عظیمی برای افتتاح آماده کرده‌ایم و پیش بینی شده که سال آینده ظرفیت تولید مواد‌خام که هم‌اکنون حدود ۱۰‌میلیون تن است با طرح‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد به حدود ۱۵‌میلیون تن افزایش یابد که این امر بی‌سابقه است.

محرابیان ادامه داد: کل تولید کشور در حوزه آلومینیوم حدود ۲۲۰‌هزار تن در سال است و با راه‌اندازی طرح‌های پیش‌بینی شده ظرفیت تولید آن به حدود ۵۰۰‌هزار تن خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد که تا خرداد ماه سال آینده ظرفیت تولید سیمان کشور به حدود ۵۵‌میلیون تن افزایش یابد.

وزیر صنایع و معادن ظرفیت تولید سیمان سال‌جاری را ۴۰‌میلیون تن اعلام کرد و افزود: وعده ما این بود که در طول ۶ ماه ۱۲ طرح سیمانی را راه‌اندازی کرده و ظرفیت را به حدود ۵۰‌میلیون تن برسانیم که از این تعداد طرح، ۹ طرح راه‌اندازی شده و ۳ طرح نیز در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود که ظرفیت پیش‌بینی شده برای تولید سیمان تکمیل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که ظرفیت تولید سیمان تا خرداد‌ماه سال آینده به ۵۵‌میلیون تن برسد و این در حالی است که کل مصرف سیمان در سال ۸۵ در کشور حدود ۳۵‌میلیون تن بوده است.

محرابیان با تاکید بر نقش بنگاه‌های زودبازده در اقتصاد کشور، گفت: معمولا در حوزه ایجاد اشتغال هرقدر بنگاه‌ها بزرگ‌تر باشند، سرانه سرمایه‌گذاری برای اشتغال بیشتر است.

وی افزود: در زنجیره‌های پایین تولید، میزان سرمایه‌گذاری برای سرانه اشتغال کاهش می‌یابد و با سرمایه کمتر اشتغال بیشتری را می‌توان ایجاد کرد.