توسعه علم در حوزه علوم انسانی از طریق انباشت تجربه صورت می‌گیرد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (ایزیپو)؛ معاون صنایع کوچک این سازمان در آیین گشایش همایش انتقال تجربیات توسعه صنایع کوچک و متوسط ژاپن که به مدت سه روز در محل وزارت صنایع و معادن برگزار می‌شود، با بیان این مطلب گفت: در حوزه توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای اینکه بتوانیم تجربه ملی را بالا ببریم، باید از تجارب دیگر کشورها نیز استفاده کنیم. احمدی کاویانی با بیان اینکه ژاپن یکی از کشورهایی است که در پیشرفت اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط نقش بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: با استفاده از تجربیات ژاپن می‌توانیم گام‌های موثری در جهت توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط برداریم.

وی ادامه داد: از یک سال پیش تاکنون، در حال مذاکره با متخصصان توسعه صنایع کوچک و متوسط در ژاپن بودیم که سرانجام دفتر توسعه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در ایران، متولی این موضوع شد.

معاون صنایع کوچک ایزیپو خاطرنشان کرد: این همایش به منظور بهره‌مندی از تجارب و سیاست‌های کشورهای موفق در امر توسعه SMEها به موضوعاتی اعم از شرایط توسعه اقتصادی ژاپن، موقعیت واقعی صنایع کوچک در ژاپن، سیاست‌های SME در ژاپن و حمایت‌های مالی و توسعه منابع انسانی می‌پردازد.