500هزار تن خاک پرعیار برای تولیدکنندگان روی

طبق برنامه، سال آینده ۱۶‌میلیون تن خاک، باطله‌برداری خواهد شد و معدن انگوران تا اواسط سال ۸۹ به طور کامل تصحیح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، با بیان مطلب فوق افزود: تا پایان امسال نزدیک به ۱۴‌میلیون تن خاک معدن باطله‌برداری خواهد شد، در حالی که این میزان در سال گذشته هشت میلیون و ۲۰۰‌هزار تن و در سال ۸۴، شش میلیون و ۲۰۰‌هزار تن بود. او تصریح کرد: تاکنون ۹۶۰‌هزار تن خاک روی به کارخانه‌ها ارسال شده که تا پایان امسال به بیش از یک میلیون تن خواهد رسید، در حالی که در سال گذشته ۷۰۰‌هزار تن خاک روی به کارخانه‌ها ارسال شده بود.

وی ادامه داد: سال آینده تناژ خاک پرعیار و متوسط عیار را افزایش و بیش از ۵۰۰‌هزار تن خاک پرعیار و متوسط عیار به کارخانه‌ها تحویل می‌دهیم.

سعد محمدی ادامه داد: در دو سال اخیر که مدیریت معدن انگوران به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی واگذار شده، میزان باطله‌برداری بیش از ۵/۲برابر افزایش یافته که این امر موجب تضمین آینده کاری کارخانه‌ها خواهد شد.

۶معدن در حال واگذاری

این فعال صنعتی خاطرنشان کرد: با توجه به دستور مقام معظم‌رهبری و دولت در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، در حال بررسی شرایط برای خصوصی‌سازی معادن هستیم که در این راستا، در سال جاری اسناد مناقصه شش معدن در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شده و در مرحله واگذاری قرار دارند.