مصرف بنزین ایران در هفته گذشته (۱۳ تا ۱۹بهمن) معادل ۵/۴۱۶میلیون لیتر بوده که بیانگر متوسط مصرف روزانه ۵/۵۹میلیون لیتر است.

به گزارش ایسنا، مصرف گازوییل کل کشور نیز در این مدت ۴/۸۰۳میلیون لیتر بوده که از متوسط مصرف روزانه ۷/۱۱۴میلیون لیتر خبر می‌دهد. در این راستا بیشترین میزان مصرف بنزین کشور در هفته گذشته مربوط به روز پنج‌شنبه (۱۸ بهمن) با ۶/۶۶میلیون لیتر و بیشترین مصرف گازوییل مربوط به روز دوشنبه (۱۵ بهمن) با ۲/۱۳۳میلیون لیتر بوده است. همچنین کمترین میزان مصرف بنزین در هفته گذشته مربوط به روز جمعه (۱۹ بهمن) با مصرف ۹/۵۴میلیون لیتر و کمترین مصرف گازوییل نیز مربوط به همان روز با ۵/۸۶میلیون لیتر بوده است.

همچنین میزان مصرف بنزین استان تهران در هفته گذشته ۶/۸۴میلیون لیتر و گازوییل ۲/۸۳میلیون لیتر بوده است.

براساس آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بیشترین مصرف بنزین استان تهران مربوط به روز پنج‌شنبه (۱۸ بهمن) با ۴/۱۳میلیون لیتر و گازوییل مربوط به روز چهارشنبه (۱۷ بهمن) با مصرف ۷/۱۶میلیون لیتر بوده است. همچنین کمترین میزان مصرف بنزین در استان تهران مربوط به روز دوشنبه (۱۵ بهمن) با ۴/۱۱ و کمترین میزان مصرف گازوییل مربوط به روزهای سه شنبه و پنج شنبه (۱۶ و ۱۸ بهمن) با مصرف برابر ۴/۹میلیون لیتر بوده است.

گفتنی است، مقایسه آمار مصرف بنزین کشور در هفته گذشته نسبت به مصرف ۳/۳۹۷میلیون لیتری هفت روز پیش از آن (۶ تا ۱۲ بهمن) از افزایش ۲/۱۹میلیون لیتری (رشد ۸/۴درصد) خبر می‌دهد. همچنین مقایسه مصرف گازوییل هفت روز گذشته نسبت به هفت روز پیش‌ از آن با مصرف ۶/۷۸۲میلیون لیتر از افزایش ۸/۱۹میلیون لیتری (رشد ۵/۲درصدی) آن حکایت می‌کند.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به ماه اسفند، آغاز خریدهای نوروزی و رفت و آمدهای بیشتر درون‌شهری مصرف بنزین رو به افزایش گذاشته است.