وزیر صنایع و معادن ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از گسترش واحدهای صنعتی باصرفه اقتصادی، رشد ۷/۱۱درصدی صنعتی کشور را افتخاری برای همه تولید کنندگان،‌ صنعتگران و معدنکاران اعلام کرد.

به گفته علی‌اکبر محرابیان، هم‌اکنون ۵/۳میلیون نفر در حوزه صنعت و معدن مشغول به کار هستند. علی‌اکبر محرابیان، در نشست دو ساعته با مدیران و صاحبان صنایع و معادن استان مازندران، با اشاره به تحقق وعده رییس‌جمهوری برای راه اندازی کارخانه تولید خودرو در استان مازندران، گفت: با آغاز عملیات اجرایی احداث این کارخانه در بابل،‌ با همکاری قطعه سازان و مدیران صنایع مازندران،‌ این استان از محرومیت در بخش صنعت خودرو خارج خواهد شد. وی به قطعه سازان این استان پیشنهاد داد تا ضمن سهیم شدن در بخشی از سهام کارخانه ایران خودرو در بابل، بدون واردات قطعات، برای تولید خودرو تلاش کنند.

وزیر صنایع و معادن افزود: جراحی سیستم بانکی در دو سال اخیر در دستور کار دولت قرار داشته است.

محرابیان با قدردانی از اقدامات مثبت سیستم بانکی در کمک به رشد سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و معدن، افزود: در دوره ۲۹ ماهه اخیر در مقایسه با دوره قبل میزان رشد سرمایه‌گذاری بانک‌ها در این حوزه ۱۲۴‌درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: متوسط رشد صدور پروانه‌های بهره‌برداری نیز با ۱۲۶‌درصد رشد با حرکت تندی در حال گسترش است.

۱۰۸‌میلیون تن طرح سیمانی؛ صنعت اشباع

وزیر صنایع و معادن همچنین گفت: اگر مشکلی پیش نیاید، تا پایان سال ارزش افزوده بخش صنعت و معدن از ۱۲درصد عبور خواهد کرد این در حالی است که بر اساس جداول برنامه چهارم، رشد ارزش افزوده این بخش باید به ۲/۱۱می‌رسید.

علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه تا خردادماه سال آینده ظرفیت تولید سیمان کشور به ۵۵میلیون تن می‌رسد، گفت: مصرف سیمان کشور در سال ۸۵، ۳۵میلیون تن بوده است. هم‌اکنون ۱۰۸میلیون تن طرح سیمانی داریم و این حوزه اشباع شده است.