وزیر نیرو از طرح موضوع اعمال تعرفه خاص برق برای مناطق سردسیر کشور در ماه دی در دولت و موافقت رییس‌جمهوری خبر داد و گفت: اعمال این تعرفه در قبض پس از اسفند امسال صورت می‌گیرد. پرویز فتاح در گفت‌وگو با «مهر» گفت: موضوع تعدیل تعرفه برق برخی مناطق سردسیر کشور که در مقطع زمانی خاصی که به دلیل افزایش سرما، برق بیشتری را مصرف کردند، در دولت طرح موضوع شد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تعرفه‌ها مصوب دولت و مجلس است، افزود: به همین دلیل نیز وزارت نیرو نمی‌تواند راسا، تعرفه‌ها را تغییر داده و نسبت به کاهش یا افزایش آنها اقدام کند. به گفته فتاح، نظر رییس‌جمهوری نیز کاهش میزان تعرفه برق برای چند استان شمالی کشور در دی‌ماه امسال است.

وی با تاکید بر اینکه برای این مناطق یک تعرفه خاصی اعمال خواهد شد، گفت: البته هم‌اکنون قبض برق جدیدی که در حال تهیه توسط همکاران وزارت نیرو است، برای اسفند ماه آماده می‌شود که براساس کاهش تعرفه این مناطق نیست.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: کاهش میزان تعرفه خاص برای دی‌ماه این مناطق در قبض بعدی که پس از اسفندماه به آنها تحویل می‌شود، اعمال خواهد شد؛ به این صورت که در قبض بعدی، رقم مورد نظر کاهش می‌یابد.