معاون وزیر صنایع و معادن در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی در استان خراسان رضوی، رشد بخش معدن کشور را ۷/۱۳درصد اعلام کرد. احمدعلی هراتی‌نیک با اشاره به گزارش جدید بانک مرکزی تصریح کرد: متوسط رشد بخش صنعت و معدن در مدت ۶ماهه سال ۸۶ به ۷/۱۱درصد رسید که سهم بخش صنعت ۷/۹و سهم بخش معدن ۷/۱۳درصد است. واگذاری بلوک‌های مبارکه و ایرالکو

وی درباره واگذاری سهام شرکت‌های تابعه ایمیدرو اظهار داشت: به زودی (اواخر بهمن) چهار بلوک ۵درصدی سهام فولاد مبارکه و نیز ۴۰درصد از سهام ایرالکو در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد.

معاون وزیر صنایع و معادن، ایمیدرو را پیشرو خصوصی‌سازی در کشور دانست و تصریح کرد: ۵/۹۹درصد از کل واگذاری‌های کشور مربوط به وزارت صنایع و معادن بوده که ۹۹درصد از این رقم به شرکت‌های تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اختصاص داشته است.

هراتی‌نیک، کارخانه جدید تولید کاشی سرامیک را در شهرک صنعتی خیام در نیشابور افتتاح کرد که با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰درصدی چین به تولید رسیده است.

ظرفیت تولید کارخانه ضامن پاژ در فاز نخست ۵/۴میلیون مترمربع در سال اعلام شد که به گفته سیدجلال جلال‌زاده، مدیرعامل کارخانه، قرار است از سال جدید تجهیزات فاز ۲ نصب شود. سرمایه هزینه شده فاز نخست ۹میلیون دلار بوده است. جلال‌زاده اظهار داشت: با اتمام فاز ۲ ظرفیت تولید کاشی در آن کارخانه سه برابر رقم فعلی خواهد شد. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی سرمایه کارخانه متعلق به بخش‌خصوصی بوده و از وام بانکی استفاده نشده، قیمت عرضه محصول به بازار، پایین‌تر از محصولات مشابه است. پس از آن، معاون وزیر صنایع و معادن خط تولید باک خودرو سمند و پژو را راه‌اندازی کرد. کارخانه فوق ۳۰۰هزار قطعه باک خودرو در سال تولید می‌کند. به گفته محمد رفیقیان، رییس هیات‌مدیره آن کارخانه، دانش فنی خط تولید از آلمان خریداری شده است.