تاسیس بانک توسعه صنعت نفت با توانمندی مناسب، بهترین گزینه در شرایط کنونی است؛ زیرا بانک‌های خارجی نیز رابطه بهتری با بانک‌های تخصصی دارند و راحت‌تر پول می‌دهند. به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با بیان این مطلب گفت: در این زمینه باید این بانک دولتی باشد و پیشنهاد می‌کنیم برای شروع کار ۱۵میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به عنوان سرمایه اولیه دریافت کند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با بیان این‌که امسال با وجود افزایش تولید گاز طبیعی در کشور، مصرف آن نیز رشد صعودی داشته است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های سرد امسال بخش اعظم سوخت نیروگاه‌ها به صورت مایع؛ شامل نفت کوره و نفت‌گاز بوده است و تنها چهار تا پنج درصد سوخت نیروگاه‌ها از گاز بوده است، با وجود این توزیع سوخت مایع این نیروگاه‌ها و حتی صنایع بزرگ مانند سیمان که متکی بر سوخت مایع بودند، با موفقیت انجام شد.

نعمت‌زاده با تاکید بر این‌که امسال توزیع سوخت مایع به شهرهایی که با کمبود گاز مواجه شده بودند نیز به صنایع و نیروگاه‌ها اضافه شد، گفت: این کار بدون مشکل و محدودیت انجام شد و در این راستا از لحاظ تامین سوخت مشکلی نداشتیم.

همچنین خاموشی‌های اجباری برق در ساعات بامدادی در مناطق مختلف تهران و کرج از جمله آثار کمبود سوخت گاز نیروگاه‌ها بوده است. به گفته فتاح، وزیر نیرو، استفاده از سوخت جایگزین گاز که هر ساله از ابتدای دی آغاز می‌شد، امسال یک ماه زودتر و از ابتدای آذر آغاز شده است.