با توجه به مشکلات صنعتگران در زمینه تفاوت نرخ یورو هنگام دریافت تسهیلات ارزی و بازپرداخت این تسهیلات، طرح پوشش نوسانات نرخ یورو در بازپرداخت تسهیلات صادراتی به طور مقدماتی تصویب شده است.

به گزارش مهر، علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن گفت: با توجه به مشکلات صنعتگران در زمینه تفاوت نرخ یورو هنگام دریافت تسهیلات ارزی و بازپرداخت این تسهیلات، طرح پوشش نوسانات نرخ یورو در بازپرداخت تسهیلات صادراتی تهیه و تصویب اولیه شده است. وی اضافه‌ کرد: به‌همین منظور کارگروهی متشکل از بانک مرکزی و وزرات اقتصاد و دارایی و صنایع و معادن تشکیل شده ‌است که این طرح را برای تصویب نهایی به دولت ارائه کنند. محرابیان اظهار داشت: براساس این طرح نرخ یورو در تسهیلات ارزی در زمان دریافت و بازپرداخت این تسهیلات توسط صنعتگران به ریال محاسبه می‌شود؛ ولی مشکل نرخ سود این تسهیلات در دست بررسی است.

وی در‌خصوص مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی اظهار داشت: رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش طرح‌های جدید و در دست اجرا در دست بررسی است. به گفته وی، سرمایه‌ها و اعتبارات حوزه تولید باید صرف توسعه این بخش شود. محرابیان افزود: بنگاه‌های تحت پوشش وزارت صنایع و معادن ۲۰۰‌هزار میلیارد تومان گردش نقدینگی دارند. این در حالی است که کل بودجه عمومی دولت ۶۰‌هزار میلیارد تومان است. وی با اشاره به صدور پروانه‌های بهره‌برداری معدنی افزود: بر‌اساس تصویب دولت اختیار پذیرفته شدن پروانه بهره‌برداری معدنی به عنوان وثیقه توسط بانک‌ها به وزیر داده شده است. محرابیان در ادامه به نوسازی ماشین‌آلات معدنی در اصلاح قانون معادن اشاره کرد و افزود: ماده جداگانه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است که به زودی لایحه آن تقدیم مجلس می‌شود.