سهم تولید سیگار داخلی از کل مصرف در ۹ماه امسال به ۴۵درصد رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تحولی اساسی در این زمینه صورت گرفته و شعار خودکفایی ملی و تولید در داخل تحقق یابد.

طه‌طاهری، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان این مطلب و در پاسخ به این سوال که آیا افزایش آمار مربوط به قاچاق سیگار در سال جاری استراتژی ۵ساله این شرکت برای خودکفایی در زمینه تولید سیگار را در کشور با چالش رو‌به‌رو نمی‌کند؟ توضیح داد: هنوز نمی‌توانیم درباره افزایش میزان قاچاق سیگار به کشور تحلیل درستی داشته باشیم. زیرا معمولا در پایان سال آمار مربوط به تولید و مصرف سیگار در کشور مشخص می‌شود. این در حالی است که به دنبال اجرای برنامه‌های مبارزه با قاچاق و میزان کشف سیگار قاچاق در کشور طی سال جاری افزایش داشته است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا درآمد شرکت دخانیات اعلام نمی‌شود، تاکید کرد: میزان درآمدها در همه سازمان‌ها کاملا علنی نبوده و شرکت دخانیات ایران کلیه اطلاعات مربوط به هزینه‌ها و درآمدهای خود را به مجمع دخانیات و مقامات بالادست اعلام می‌کند و این مساله توسط سازمان حسابرسی کل کشور سالانه کنترل و اعلام می‌شود.

او در عین حال تصریح کرد: شرکت دخانیات ایران در راستای بند ج و بند ط تبصره ۱۴ بودجه سال ۸۵ و ۸۶ تکالیف قانونی خود را طبق ابلاغیه ریاست‌جمهوری انجام داده است.