تغییر مدیران و تشکیلات ایدرو ماموریت جدید قلعه‌بانی

گروه صنعت و معدن- تغییرات مدیریتی، درون بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی کشور آغاز شد.

برنامه تغییرات در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هم‌زمان با روی کار آمدن احمد قلعه‌بانی در راس این سازمان شروع شده است. هر چند تغییرات در دو بخش مدیریتی و ساختاری (تغییر چارت) به پیش می‌رود. با این حال، جابه‌جایی‌های مدیران تاثیرگذار ایدرو نشات گرفته از انتصاب جدیدی است که از سوی وزارت صنایع و معادن انجام شده است.

صفر خلیل ارجمندی نخستین فردی بود که همزمان با حضور در هیات‌عامل ایدرو در جایگاه یکی از معاونت‌های این سازمان قرار گرفت، طوری که معاونت گسترش پروژه‌های صنعتی به خلیل ارجمندی سپرده شد.

البته قلعه‌بانی تازه این ماموریت را آغاز کرده که بخشی از آن به ادغام معاونت‌ها مربوط است. هرچند این سرفصل کاری جزو اهداف کلان برنامه چهارم توسعه و ماموریت‌های کلان دولت به شمار می‌آید، اما هدایت آنها به رییس جدید هیات‌عامل سپرده شده است.

تاکنون چهار معاونت در هم ادغام شده‌اند و از دل آنها ۲ معاونت بیرون آمده است.

ادغام معاونت‌های منابع‌انسانی و پشتیبانی در یک مجموعه و نیز صنایع پیشرفته با سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در یک معاونت، در همین راستا تعریف شده است. تکلیف اولیه معاونت‌های ادغام‌یافته منابع‌انسانی و پشتیبانی، مشخص شده است.

طوری که مسعود محمودزاده احمدی‌نژاد، به عنوان سرپرست آن تشکیلات بر سر کار آمده است.

ایدرو بنابر ماموریت پیش روی خود، در نظر دارد، تعداد معاونت‌ها را از ۷پست فعلی به ۴پست تنزل دهد.

هرچند در‌حال‌حاضر ۵معاون در کناردست قلعه‌بانی مشغول به فعالیت هستند، اما یک معاون دیگر نیز یا حذف می‌‌شود یا در دل معاونتی دیگر جای می‌گیرد.

پیش‌تر گفته می‌شد، رستم قاسمی که از قرارگاه قرب آمده بود، یکی از پست‌های کلیدی «ایدرو تغییر یافته» را در اختیار خواهد گرفت، اما با توجه به اینکه وی از هفته گذشته به مقامی بالاتر در تشکیلات قرارگاه سازندگی خاتم راه یافته، به صورت عضو هیات‌عامل باقی می‌ماند. قاسمی از هفته اخیر با حکم جدید از سپاه پاسداران، مسوولیت قرارگاه خاتم‌الانبیا را عهده‌دار شد.

با این حال در این سوی ایدرو، قلعه‌بانی لیست تغییر مدیران را هنوز به اتمام نرسانده و به زودی احکام جدید را در سطح معاونت‌ها و مدیران کل صادر خواهد کرد.