گروه صنعت و معدن - معاون بین‌الملل و امور اقتصادی وزیر صنایع و معادن با تایید ارائه درخواست برای استعفا گفت: این موضوع مربوط به روزهای اخیر نبوده است.

دکتر محسن شاطرزاده در تماسی با خبرنگار ما اعلام کرد: اصل ماجرا مربوط به ۵ ماه پیش و همزمان با حکم سرپرستی وزیر جدید صنایع و معادن بوده است. این واکنش مربوط به گزارش خبری دیروز روزنامه دنیای اقتصاد بود که در آن خبر استعفای معاون اقتصادی و امور بین‌الملل وزیر صنایع و معادن نیز منتشر شده بود.شاطرزاده در این باره تصریح کرد: بنده دو روز پس از حکم انتصاب سرپرست وزارتخانه استعفا را تقدیم آقای محرابیان کردم و از وی درخواست کردم که با این موضوع موافقت کنند.

وی در عین حال گفت: استعفا هیچ بحث حاشیه‌ای و جنجالی نداشته است و تاکنون نیز رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای با وزیر داشته‌ام و هر موقع که آقای محرابیان صلاح بدانند از این مجموعه خواهم رفت.

شاطرزاده همچنین اظهار داشت: کارهای این معاونت را تا زمان مشخص شدن تقاضای استعفا با کمال افتخار انجام می‌دهم.

وی در پایان در پاسخ به این که آیا تاکنون به طور مستقیم چنین درخواستی را پیگیری کرده‌اید، گفت: تا به امروز (یک‌شنبه ۳۰ دی ماه) صحبتی درباره آن موضوع نکرده‌ایم.

شاطرزاده در پایان سخنانش توضیحاتی راجع به سوابق اجرایی خود ارائه کرد و گفت که آن را به طور مکتوب در اختیار شما قرار می‌دهم.

روزنامه دنیای اقتصاد، در گزارش خبری روز گذشته که در مورد استعفای دکتر شاطرزاده به چاپ رساند، مختصری راجع به سوابق اجرایی دکتر شاطرزاده منتشر کرده بود.