تعرفه برق مناطق سردسیر افزایش نمی‌یابد

وزیر نیرو از کاهش نرخ تعرفه برق مناطقی خبر داد که در روزهای سرد اخیر، برق بیشتری را به سبب قطعی گاز مصرف کرده بودند.

به گزارش فارس، فتاح وزیر نیرو صبح روز گذشته پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تولید برق در کشور اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی از لحاظ تولید نداشتیم و برق مورد نیاز تامین شده و برخی از مشکلات در برخی شهرها به علت حوادث بوده نه به علت کمبود تولید. وی درباره افزایش مصرف برق در شهرهایی که با مشکل قطعی گاز مواجه بودند و به تبع آن هزینه‌های مصرف آنان افزایش یافته اظهار داشت: ما متوجه مشکل شهرهای شمالی کشور هستیم که به علت قطعی گاز مصرف برق بالا رفته و از این جهت مشکل تولید نداشتیم.

وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف برق افزایش یافته تعرفه‌های آنان نیز تصاعدی حساب می‌شود و به همین جهت ما طرحی را آماده کرده‌ایم که با توجه به نظر مثبت رییس‌جمهوری اگر در دولت تصویب شود، نرخ تعرفه این مناطق را در دوره‌ای که با قطع گاز مواجه بودند کاهش می‌دهیم.

فتاح درباره بدهی ترکمنستان به ایران بر سر سد دوستی گفت: ما از نظر تسویه حساب در سد دوستی روال منطقی، حقوقی و اداری را پیش می‌بریم و آنها نیز بدهی خود را انکار نمی‌کنند و تسویه حساب‌های مالی ادامه دارد.

مشکلی برای تامین برق کشور نداریم

به دلیل بارش برف سنگین در اکثر استان‌های کشور بسیاری از مردم به خصوص در شهرهای شمالی و شمال‌غرب کشور با مشکل قطع گاز و برق مواجه شدند. به طوری که برای تامین برق منازل، شرکت برق مجبور به قطع برق ۵۰درصد از معابر شد.

با این وجود، پرویز فتاح، وزیر نیرو درباره وضعیت تامین برق کشور گفت: مشکل خاصی تاکنون در این زمینه وجود نداشته است. تنها مشکل، حوادثی است که به دلیل بارش برف سنگین و راه افتادن سیل در کشور برای تاسیسات برقی ایجاد می‌شود؛ ولی با وجود شرایط جوی اخیر در تامین برق مورد نیاز کشور مشکلی به‌وجود نیامده است.

وی درباره تامین برق استان‌های شمالی کشور که دچار اختلال در گازرسانی شده‌اند نیز گفت: با وجود این که مصرف برق در این مناطق افزایش یافته است، می‌توانیم برق این استان‌ها را هم به خوبی تامین کنیم و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

براساس این گزارش، طی برودت شدید هوا و بارش‌های اخیر، برخی نقاط کشور دچار قطع برق شده بودند که مهم‌ترین دلیل آن حوادث به‌وجود آمده روی سیستم توزیع و خطوط انتقال بوده است. مناطق شمال و شمال غرب کشور نیز که با قطع صادرات گاز ترکمنستان برای تامین نیاز گرمایشی دچار مشکل شده بودند، به استفاده از برق برای تامین گرما روی آوردند که موجب افزایش مصرف چند برابری در این مناطق شده است.