در حالی که کمبود پودر شوینده همچنان در بازار ادامه دارد و فروشندگان با قیمت‌های بالاتر از قیمت مصوب را برای خرید این کالا به مردم تحمیل کرده‌اند، وزیر صنایع و معادن از شتاب گرفتن توزیع پودر شوینده خبر می‌دهد. حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای که به عنوان مراکز اصلی توزیع پودر معرفی شدند، ذخیره مناسبی از این کالا ندارند و در این فروشگاه‌ها پودر به صورت سهمیه‌بندی به مردم فروخته می‌شود. علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن درباره کمبود پودر شوینده در بازار گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید ۴۰۰هزار تن پودر شوینده در سال‌جاری توزیع می‌شد که با این حال محاسبات بر اساس تقسیم‌بندی ماهانه تا ۲۵دی ماه نشانگر این است که با وجود اینکه باید ۳۰۰هزار تن پودر توزیع می‌شده، اما میزان پودر توزیع شده ۳۰۵هزار تن است.

وی همچنین درباره طرح لیزینگ لوازم خانگی گفت: وزارت صنایع از طرح‌هایی که باعث افزایش تولید و فروش در کشور شده و شرایط خوبی برای خرید مردم فراهم کند، استقبال می‌کند که در این راستا راه‌اندازی لیزینگ لوازم خانگی با رعایت شرایط انصاف موضوعی مطلوب است.

همچنین مسعود میرکاظمی، وزیر بازرگانی از اعلام آمادگی کارخانجات تولیدکننده پودر شوینده برای توزیع این محصول با قیمت کمتر خبر داد و گفت: با کمک مالی دولت و تلاش کارخانه‌ها هم‌اکنون مشکل توزیع پودر شوینده حل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود میرکاظمی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه امسال دیگر افزایش قیمت پودر شوینده نخواهیم داشت، گفت: برخی کارخانجات نیز برای توزیع پودر شوینده با قیمت کمتر اعلام آمادگی کرده اند، تا بدین طریق فشار بر روی مردم وجود نداشته باشد.

وزیر بازرگانی با تاکید بر اینکه مشکل توزیع پودر شوینده حل شده است، افزود: بخشی از کارخانجات تولید پودرشوینده حول و حوش قزوین هستند، که انتقال تولیدات آنها از کارخانجات به راه‌آهن با مشکل مواجه و راه‌ها هم بسته شده بود. به علاوه به دلیل اینکه تولید انبارها طی ۲۰ روز تا یک ماه گذشته کاهش یافته بود، مشکلاتی را ایجاد کرده بود که با کمک مالی دولت و تلاش آنها این مشکلات رفع شد.