روز دوشنبه گزارشی در این صفحه به چاپ رسید که در آن مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی سخنانی را درباره مشکلات مصرف‌کنندگان محصولات پتروشیمی عنوان کرده بود.پس از آن شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، صنعتی، آرایشی واکنشی به اظهارات آقای نجابت داده است که عینا در پی می‌آید: با سلام،

احتراما، عطف به مقاله مندرج در صفحه ۳ (صنعت و معدن)‌ آن روزنامه محترم تحت عنوان «توپ بحران در زمین تولیدکنندگان»، لازم می‌داند مراتب تعجب خود را از اظهارات جناب آقای مهندس نجابت، مدیریت عامل محترم شرکت ملی پتروشیمی و معاونت محترم وزارت نفت به حضور، ابراز و با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در تامین مواد اولیه، نکاتی چند را جهت تنویر اذهان در آن روزنامه وزین اقتصادی اعلام کند.

۱ - بنابه اظهارات جناب آقای مهندس نجابت: LAB کرمانشاه به صورت FOB خلیج‌فارس و بر مبنای قیمت‌های اسفند ۸۴ به فروش می‌رسد که جای تامل و تعجب بسیار دارد؛ چرا که در حال حاضر قیمت LAB بر مبنای FOB خلیج‌فارس ۴۵درصد گران‌تر از قیمت اسفند ۸۴ و به عبارتی شهریور ماه سال‌جاری است!

۲ - توقف تولید LAB کرمانشاه به دلیل قطع گاز،‌ صرفا بهانه‌ای است برای تبرئه کردن پتروشیمی بیستون. حجت مدعا آن که در سال گذشته، مجتمع پتروشیمی بیستون با ۹۰درصد ظرفیت اسمی و تولید و توزیع ۴۵هزار تن LAB، خوراک واحدهای تولید کننده پودر و مایعات ظرفشویی را تامین نمود. حال آن که در سال‌جاری و تا این تاریخ، تنها ۱۳هزار تن LAB به واحدهای مذکور تحویل گردیده که کمتر از یک سوم تولید سال گذشته بوده است و جالب‌تر آن که این میزان، غالبا در چهار ماه اول سال تولید و توزیع گردیده و میزان توزیع ۶ ماهه اخیر مجتمع پتروشیمی بیستون حتی تکافوی نیاز چند روز واحدهای تولید کننده پودر را ننموده است!

علیهذا از التفاتی که دراین خصوص مبذول خواهید فرمود، نهایت تشکر و سپاس را دارد.

ابوالفضل مسگرزاده مدیرعامل و نایب‌رییس هیات مدیره