غلامحسین نجابت، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی تجهیزات و خدمات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برخلاف برخی از مدیران فعلی که حاضر نیستند سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های انجام شده دولت‌های قبلی را مورد توجه قرار دهند، حق مطلب را ادا کرده و گفته است: امروزه ثمره ۱۰سال تلاش در گذشته میوه داده و می‌توانیم ۲۳میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید کنیم. سرمایه‌گذاری ۶‌میلیارد دلاری برای ۸ طرح پتروشیمی در فارس مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از احداث ۸ طرح پتروشیمی در استان فارس با سرمایه‌گذاری بیش از ۶‌میلیارد دلار خبر داد.به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی،‌ غلامحسین نجابت در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی تجهیزات و خدمات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز با اشاره به اینکه برای ساخت یک واحد پتروشیمی واحدهای مختلف صنعتی و پایین‌دستی درگیر خواهند شد، افزود: خوشبختانه استان فارس ظرفیت صنعتی لازم برای احداث این واحدها را دارد. وی با بیان اینکه ۵ واحد پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن مرکزی و ۲ واحد در مسیر خط لوله اتیلن غرب در استان فارس قرار دارد، گفت: واحدهای فیروزآباد، جهرم، داراب، فسا و فراشبند در خط اتیلن مرکزی و واحدهای ممسنی و کازرون هم در منطقه دنا و در خط لوله اتیلن غرب قرار دارند. وی از خطوط اتیلن مرکزی به عنوان هشتمین طرحی نام برد که در این استان اجرا می‌شود.

نجابت با بیان اینکه امروز ثمره تلاش ۱۰ سال گذشته در پتروشیمی به بار نشسته، افزود: سال گذشته تولیدات پتروشیمی به ۱۶میلیون تن رسید که این میزان امسال به ۲۳‌میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی ارزش این محصولات را حدود ۳/۸‌میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: پتروشیمی در ده سال آینده ۴۴‌میلیارد دلار برای توسعه صنعت پتروشیمی، سرمایه جذب خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، واحدهای پتروشیمی را از نظر اقتصادی سودآور و سرمایه‌گذاری در آنها را مطمئن اعلام کرد و افزود: مالکیت واحدهایی که در استان فارس احداث می‌شود به صورت ۲۰‌درصد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ۴۰‌درصد شرکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۴۰‌درصد پذیره‌نویسی از مردم است. وی گفت: به زودی اطلاعیه پذیره‌نویسی این واحدها اعلام می‌شود تا مردم منطقه بتوانند در ساخت این واحدها و سود آنها شریک شوند.