وزارت صنایع و معادن در ۸‌ماه سال ۸۶ تعداد ۵‌هزار و ۲۴۸‌فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۸۶هزار میلیارد ریال صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنایع‌ومعادن به نقل از اداره کل آمار و فرآوری داده‌ها، پروانه‌های بهره‌برداری صادره در مقایسه با ۸‌ماه سال گذشته افزایشی معادل ۴/۲۵‌درصد در تعداد، ۶/۹۱ در سرمایه‌گذاری و ۲/۲۰‌درصد در اشتغال را دارا ست. در هشت ماه نخست امسال تعداد ۳۲‌هزار و ۴۵۱‌فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از ۴/۱۰۴۱‌هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال یک میلیون نفر صادر گردیده است. این میزان جواز تاسیس، نزدیک به ۹درصد کمتر از رقم سال گذشته است. هر چند میزان سرمایه تاسیس ۲۶درصد بیشتر از پارسال بوده است. در دوره زمانی یاد شده فعالیت‌های معدنی مشتمل بر صدور یک‌ هزار و ۴۷‌فقره پروانه اکتشاف، ۳۲۲‌فقره گواهی کشف، ۳۸۹‌فقره پروانه بهره‌برداری و ۴۸۷‌فقره اجازه برداشت است.

در هشت ماه سال ۸۶ برای ۱۷۹‌هزار نفر فرصت شغلی جدید در بخش صنعت‌ومعدن ایجاد شده همچنین در دوره مورد بررسی تعداد ۵۰‌طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی با حجم سرمایه‌گذاری ۶/۸۲۸‌میلیون دلار مصوب شده است.

ارزش صادرات محصولات صنعتی‌ومعدنی طی دوره مذکور ۷‌میلیارد و ۹۶۲میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه خود در پارسال رشد ۴/۱۱‌درصدی را نمایانگر است.

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنایع‌ومعادن در ادامه این گزارش آورده است: طی این مدت تعداد ۴‌هزار و ۴۱۰فقره قرار داد با متقاضیان ایجاد واحد در شهرک‌های صنعتی منعقد و ‌هزار و ۷۳۶‌هکتار زمین صنعتی واگذار شده است.

در پایان این گزارش آمده است: در دوره زمانی مورد بررسی تعداد ۷۱۳‌فقره استاندارد ملی تدوین و تجدیدنظر شده و تعداد یک‌ هزار و ۱۴۴‌فقره پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد صادر شده است.