به گفته مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، استفاده از بخاری‌های بدون دودکش یعنی مرگ خاموش و به‌کارگیری آنها در واحدهای مسکونی ممنوع است. محمدرضا حاجی بیگی در خصوص بخاری‌های بدون دودکش گفت: استفاده از بخاری‌های بدون دودکش برای استفاده در واحدهای مسکونی ممنوع است و بخاری در هر فضایی که کار می‌کند باید دودکش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه صدا و سیما نیز استفاده از بخاری‌های بدون دودکش را تبلیغ می‌کند، گفت: مرگ خاموش که این همه می‌گویند در خصوص بخاری‌های بدون دودکش است. مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال پی‌گیری این موضوع از طریق قوه‌قضاییه هستیم.

وی اظهار داشت: شاید بخاری‌های بدون دودکش را در یک واحد تجاری که مدام در آن باز و بسته می‌شود، بتوان استفاده کرد، ولی همان بخاری را نمی‌توان در اتاق خواب یا در خانه‌ای که در آن خیلی کم باز و بسته می‌شود و به خاطر سرما تمام منافذ آن بسته شده، استفاده کرد. حاجی بیگی ادامه داد: باید روی بخاری‌های بدون دوکش طریق استفاده آن نصب شود تا شهروندان توجیه شوند.

وی گفت: میزان بالای حوادث گازگرفتگی نشان از استقبال شهروندان از این وسیله است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، از شهروندان خواست از بخاری‌های بدون دودکش استفاده نکنند.

به گزارش فارس، مونواکسیدکربن گازی سمی، بی‌رنگ بی‌بو و بی‌طعم است و به خاطر همین خصایص باعث شده، به آن لقب قاتل پنهان داده‌ شود.

این گاز اگر چه سبک‌تر از هواست؛ اما قابلیت انتشار آن در محیط بسیار زیاد است و به همین دلیل در تمام نقاط اتاق (بالا و پایین) به سرعت پراکنده و متراکم می‌شود و چون هموگلوبین خون میل ترکیبی زیادی با این گاز دارد به طوری که ۳۰۰ برابر میل ترکیبی هموگلوبین با اکسیژن است، وقتی این ترکیب صورت می‌گیرد اکسیژن دیگر به بافت‌های بدن نمی‌رسد، بنابراین سریعا باعث مسمومیت و فلج سلسله عصبی شده و قدرت هر گونه کاری از فرد سلب می‌شود.