گروه صنعت و معدن- مهدی مفیدی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران کنار رفت.

روز گذشته خبرگزاری‌های فارس‌و ایسنا، در مطلب کوتاهی این خبر را اعلام کردند.هرچند تا روز گذشته جانشین احتمالی معاون وزیر صنایع و معادن مشخص نشد.اما پیگیری خبرنگار ما نشان می‌دهد، تعدادی کاندیدا برای این پست در نظر گرفته شده است. گفته می‌شود، ساعت دو بعد از ظهر پنج‌شنبه و در حالی که مفیدی سرگرم کارهای روزانه خود بوده، چنین خبری در اختیارش گذاشته شده است. وی در آن لحظه در تدارک سفر به یاسوج بوده است. این سفر قرار بود امروز شنبه انجام شود.مفیدی که از نزدیکان دولت به شمار می‌آمد به طور رسمی ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۸۴ و با حکم طهماسبی، وزیر پیشین به این سمت منصوب شده بود.وی در دولت مهندس میر‌حسین موسوی معاونت وزارت صنایع سنگین را برعهده داشت.منابع مطلع به خبرنگار ما گفتند، دور جدید تغییرات از راه رسیده و به زودی تغییرات جدیدی در سطوح معاونت وزارت صنایع و معادن نمایان خواهد شد و پس از آن نیز مدیریت شرکت‌های بزرگ دستخوش تغییر می‌شوند.

زمزمه‌های تغییر مدیران عالی رتبه وزارتخانه فوق، از بدو حضور محرابیان شنیده می‌شد. هر چند وی تاکنون این موضوع را رد کرده بود و حتی در زمان برکناری نوتاش از شرکت شهرک‌های صنعتی اعلام کرد، تغییرات در همین سطح متوقف می‌شود.علاوه بر آن محرابیان در واپسین لحظات پیش‌از کسب‌رای اعتماد به نمایندگان مجلس قول داده‌بود تغییری در راس سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو نخواهد داد.اما طی هفته‌های اخیر رفت و آمدهای متعددی به شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه وزارت صنایع و معادن صورت می‌گرفته که نشان از تغییرات جدید می‌داده است.

این امر به وضوح در یکی از شرکت‌های صاحب‌نام ایران و خاورمیانه مشاهده شده است.

با این حال، چنانچه کاندیداهای احراز سمت در سطوح معاونتی وزارت صنایع و معادن، پیش‌تر اعلام حضور می‌کردند، تغییرات زودتر از این، علنی می‌شد. هرچند برخی افراد، موانع اداری را مشکلی برای جابه‌جایی‌ها قلمداد می‌کردند.