دبیرکل شورای صنایع گاز و لوازم خانگی ایران گفت: لوازم خانگی کشور از جایگاه قابل توجهی در صادرات غیر نفتی برخوردار نیست.

به گزارش ایسنا، حبیب‌ا... انصاری با بیان این مطلب گفت: صادرات لوازم خانگی طی ۳ سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است؛ به طوری‌ که در سال گذشته بالغ بر ۷۰‌میلیون دلار صادرات لوازم خانگی انجام شده است. وی افزود: اخیرا نگاه صنعتگران این عرصه به سمت صنعت قابل صادرات معطوف و صرفا از نگاه‌های درونی خارج شده است.

انصاری تصریح کرد: در حال حاضر صنعت لوازم خانگی کشور نیازمند استفاده از تکنولوژی مدرن، بالا بردن بهره‌وری، تغییر نگاه مدیریتی در حوزه‌های آموزشی و بهره‌وری، توجه به استانداردهای بین‌المللی، تولید بر اساس نظر مشتری، توجه به خدمات پس از فروش، ایجاد ارزش افزوده است.

دبیرکل شورای صنایع گاز و لوازم خانگی ایران توضیح داد: صنعتگران این عرصه باید با اولویت مصرف کمتر مواد اولیه بتوانند راندمان استفاده از کالاها را افزایش و طوری برنامه‌ریزی کنند که قیمت تمام شده آنها در عین افزایش کیفیت کالا، کاهش یافته و با کالاهای تولیدی سایر کشورها قابل رقابت باشد. وی اضافه کرد: در صورت مشارکت واحدهای تولیدی کشور با شرکت‌های معتبر دنیا و سرمایه‌گذاری مشترک و بهره‌مندی از تکنولوژی آنها می‌توانیم صنعت موفقی را ایجاد کنیم.

این فعال صنعتی در پایان در خصوص ایجاد بانک تخصصی صنعت در کشور خاطرنشان کرد: این بانک باید با توجه به نیازهای صنعت و ایجاد توجه خاص به صنعت توسط بخش‌خصوصی ایجاد شود.

وی افزود: در کشور در مجموعه بانک‌های خصوصی بانک تخصصی صنعت ایجاد نشده است؛ در حالی‌که شرایط موجود کشور را ملزم به ایجاد چنین بانکی می‌کند و امیدواریم مساعدت لازم توسط دولت نسبت به ایجاد آن انجام شود.