کل گاز مصرفی کشور در هفته گذشته (۱۷ تا ۲۳ آذر) در بخش خانگی، تجاری، نیروگاه‌ها و صنایع ۲۸۷۰‌میلیون متر مکعب بوده که از متوسط مصرف روزانه ۴۱۰‌میلیون متر مکعب حکایت می‌کند. به گزارش ایسنا، مصرف گاز خانگی در هفته گذشته ۲۱۴۳‌میلیون متر مکعب بوده که بیانگر متوسط مصرف روزانه ۱/۳۰۶‌میلیون متر مکعب است. این در حالی است که میزان گاز مصرف شده در بخش خانگی در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۷۵ (متوسط مصرف روزانه ۷/۳۱۰)‌میلیون متر مکعب بوده که نشانگر کاهش ۶/۱۳‌درصدی مصرف امسال است.

همچنین مقایسه آمار مصرفی گاز خانگی هفته گذشته نسبت به هفته پیش (۱۰ تا ۱۶ آذر) با مصرف ۲۱۹۲‌میلیون متر مکعب از کاهش ۴۹‌میلیون متر مکعبی مصرف گاز در بخش خانگی معادل ۲/۲‌درصد خبر می‌دهد.

در این راستا همچنین مقایسه کل گاز مصرف شده در هفته گذشته در بخش‌های خانگی، تجاری، نیروگاه‌ها و صنایع نسبت به هفت روز پیش از آن با مصرف ۲۸۰۰‌میلیون متر مکعب از افزایش ۷۰‌میلیون متر مکعبی معادل ۵/۲‌درصد خبر می‌دهد.

این در حالی است که مقایسه آمار مصرف کل کشور در هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش که ۲۴۱۵‌میلیون متر مکعب (متوسط مصرف روزانه ۳۴۵) بوده، بیانگر آن است که به طور متوسط روزانه ۶۵‌میلیون متر مکعب افزایش مصرف داشته‌ایم.

براساس آمارهای رسمی شرکت ملی گاز ایران، بیشترین مصرف گاز کل کشور در هفته گذشته مربوط به روز سه‌شنبه (۲۰ آذر) با ۴۳۱‌میلیون متر مکعب و در بخش خانگی نیز مربوط به همان روز با ۳۱۲‌میلیون متر مکعب بوده است.

همچنین کمترین میزان مصرف کل گاز مربوط به روز شنبه (۱۷آذر) با ۳۹۰ و کمترین مصرف هفته گذشته در بخش خانگی نیز مربوط به روز جمعه (۲۳ آذر) با مصرف ۲۹۲‌میلیون متر مکعب بوده است. میانگین مصرف هر خانوار نیز در هفته گذشته ۵/۲۳ متر مکعب برآورد شده است. در حال حاضر ۲۵‌درصد تولید گاز به بخش صنایع اختصاص دارد، ۳۳‌درصد به مصرف نیروگاه‌ها و تولید برق می‌رسد و ۴۲‌درصد در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.