احسان شادی

اعضای هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان کود شیمیایی کامل ماکرو در یک سال گذشته ابتدا از سیاست‌های دولت انتقاد کردند.

آنها با ارسال نامه‌های سرگشاده و اختصاصی به رییس‌جمهور، رییس مجلس و وزیران مرتبط به دولت یادآور شدند ادامه سیاست‌های واردات این نوع کود به تعطیل کارخانه‌های آنها منجر خواهد شد. وقتی این نامه‌های ارسالی و هشدارها نتیجه نداد، گفت‌وگوهای مطبوعاتی به عنوان راهی برای حل مساله مطرح شد و کار به اعتراض کشید.

در هفته‌های گذشته نمایندگان ۳۰۰ کارخانه تولیدکننده ضمن پیگیری اعتراض‌هایی که به نتیجه نمی‌رسید به دولت هشدار دادند گام بعدی این بود که از مجلس قانونگذاری تظلم‌خواهی کنند.

دیروز ۸۰ کارخانه‌دار تولیدکننده کود شیمیایی با تجمع در برابر مجلس به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی اعتراض کردند.آیا هیچ نهادی نیست که به این تولیدکنندگان پاسخ دقیق و قاطع بدهد و آنها را از سردرگمی‌ رها کند؟

حدود ۸۰ کارخانه‌دار تولید کود شیمیایی با تجمع مقابل مجلس نسبت به آن چه سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در کاهش تولید کود شیمیایی کامل ماکرو در ایران می‌خواندند اعتراض کردند.

تجمع‌کنندگان که خود را نمایندگان ۳۰۰ کارخانه‌دار تولید کود شیمیایی کامل ماکرو در سراسر کشور معرفی می‌کردند، پارچه‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی در این زمینه در دست داشتند. یکی از تجمع‌کنندگان به نمایندگی از بقیه به خبرنگاران گفت: دولت در سال ۷۶ با هدف خودکفایی در تولید کودهای کشاورزی و با ارائه تسهیلات ۳۰۰ کارخانه تولید کودهای ماکرو در سراسر کشور ایجادکرد اما از دو سال پیش دیگر قراردادی با این کارخانه‌ها نبست و حدود ۱۵هزار کارگر این کارخانه‌ها در معرض بیکاری قرار گرفته‌اند.