تامین اعتبارات مالی از سوی بانک‌ها بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان کارت شارژ تلفن همراه است، به طوری که بانک‌های دولتی به صورت ارزی و ریالی تامین اعتبار نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، شهاب‌الدین بخشیان، رییس هیات مدیره‌ یک شرکت تولیدکننده‌ کارت شارژ تلفن همراه با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر سه شرکت تولید‌کننده‌ کارت شارژ سیم‌کارت اعتباری در کشور حال فعالیت هستند. او درباره‌ مشکلات این شرکت‌ها برای تولید کارت شارژ تلفن همراه در کشور که ظاهرا به کمبود این نوع کارت شارژ در بازار منجر می‌شود گفت: برای ورود تجهیزات از نظر گمرکی مشکلاتی نداشته و همچنین در زمینه‌ تولید کارت شارژ به جز مقوای آن که از خارج کشور وارد می‌شود، دیگر امور تولید بر عهده‌ خودمان است.

وی افزود: این مشکلات باعث می‌شود که تولیدکننده مواد اولیه را به صورت نقدی و برای شش ماه آینده خریداری کند و در ادامه در طول چند ماه دیگر منتظر بازگشت تسویه حساب با شرکت‌های مختلف سرمایه‌ خود باشد.

او در ادامه گفت: با کاهش نرخ بهره‌ بانک‌ها متاسفانه هیچ گونه وام اعطا شده‌ از سوی بانک به شرکت‌ها نداریم و به دلیل این مشکلات شرکت‌ها ناچارند برای گرفتن وام به سراغ بانک‌های خصوصی با نرخ بهره بالا و مدت زمان بازپرداخت کمتر بروند.

بخشیان تصریح کرد: بستر مناسبی برای ایجاد کارگاه‌های بدون آلودگی وجود نداشته و در نتیجه شرکت‌ها باید توان اضافه‌ای را برای گرفتن تسهیلات دولتی ایجاد کنند که بدون پیگیری‌های متوالی امکان پذیر نیست و ‌یک تولیدکننده به جای تمرکز بر روی تولید، کنترل کیفیت، تیراژ بالا و گرفتن ایزو باید به فکر تامین اعتبار باشد.